Catalá nega que Vox demanara renunciar a la ZBE per a facilitar a Pérez Llorca

L’alcaldessa de València ha negat rotundament que Vox li haja demanat renunciar a la zona de baixes emissions per a facilitar la Presidència de la Generalitat al candidat popular, Juanfran Pérez Llorca. Ha subratllat que es tracta de debats distints i que el vincle entre els dos s’està intentant forçar sense base real.

A preguntes sobre si va abordar les ZBE en la seua reunió d’este dimecres amb Pérez Llorca, ha assegurat que no l’han tractat i que es pretén mesclar assumptes que, en la seua opinió, no guarden relació amb la negociació autonòmica.

També ha recalcat que en cap moment Vox ha plantejat renunciar a la zona de baixes emissions a València per a possibilitar la Presidència de la Generalitat, insistint en la seua negativa i buidant qualsevol insinuació d’intercanvi polític.

Debat municipal, no moneda de canvi

La responsable municipal ha recordat que la ZBE a València comptava amb un calendari ja debatut en el ple d’octubre, quan Vox, a nivell nacional, va decidir de manera sobtada no aprovar estes zones. Ha defés que el PP va intentar aconseguir un acord amb la resta de partits i que s’ha evidenciat que el seu grup ha sigut l’únic que, al seu juí, ha exercit responsabilitat en este assumpte.

Ha admés que no compartix les zones de baixes emissions, però ha reiterat que la seua prioritat com a alcaldessa és evitar una possible pèrdua de fons europeus que podria aconseguir els 100 milions. Per això, encara que no estiga d’acord amb la mesura, ha dit que la seua obligació és intentar que existisca ZBE i complir amb el calendari previst per a protegir el finançament municipal i donar continuïtat a la gestió.

Preguntada per si creu que Vox donarà suport a la candidatura de Pérez Llorca, ha recordat que els dos partits ja han negociat anteriorment i ha sostingut que ara no existix una qüestió complexa per a aconseguir un acord. Ha emfatitzat que els pactes entre PP i Vox no van de persones, sinó de partits i de programa, per la qual cosa entén que no hauria d’haver-hi inconvenients.

Sobre la reunió mantinguda hui amb el candidat a la Presidència de la Generalitat, ha explicat que s’ha produït de manera natural entre dos companys. Han conversat una bona estona sobre els temps que s’obrin després del registre de la candidatura, intercanviant visions, opinions i sensacions amb l’objectiu que la nova etapa comence amb força.

A més, ha mostrat el seu orgull per ser la primera diputada autonòmica que ha firmat la candidatura de Pérez Llorca. Ha considerat que es tracta d’un pas important per al seu partit i perquè el projecte del Partit Popular en la Comunitat Valenciana seguisca fort, avançant en el treball pendent i oferint seguretat i estabilitat a la ciutadania.

Respecte al futur orgànic del PPCV després de l’anunci que Carlos Mazón deixarà la presidència del partit en pròximes dates, ha apostat clarament per una gestora. Ha remarcat que és el plantejat pel PP a nivell nacional i que li sembla una decisió molt encertada.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.