9.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una xiqueta de 6 anys ha mort després de ser atesa eixe mateix matí en una clínica dental privada d’Alzira (València). Una altra menor, de 4 anys, que també va passar pel mateix centre, roman ingressada en la Unitat de Vigilància intensiva Pediàtrica de l’Hospital Clínic de València. La Conselleria de Sanitat ha iniciat un expedient informatiu i ha ordenat la suspensió cautelar de l’activitat de la clínica mentres s’esclarixen els fets.

A les 16.52 hores d’este dijous, la xiqueta de 6 anys va ingressar en el Servici d’Urgències de l’Hospital de la Ribera en parada cardiorespiratòria, segons l’informe del responsable de guàrdia. Els facultatius van intentar la seua reanimació sense èxit i van certificar ‘éxitus judicial’.

Prèviament, a les 15.11, una altra xiqueta de 4 anys havia acudit al mateix hospital amb febra, vòmits i somnolència després de ser atesa eixe matí en la mateixa clínica dental. Després de la seua estabilització i la valoració pertinent, els metges van decidir el seu trasllat en SAMU a l’UCI Pediàtrica de l’Hospital Clínic Universitari de València, on roman ingressada.

Investigació i suspensió cautelar

El Servici d’Inspecció de Sanitat ha obert un expedient informatiu per a determinar què va ocórrer i ha suspés de manera cautelar l’activitat del centre. La coincidència de dos casos en el mateix dia i clínica ha activat totes les alarmes i centra la investigació en els procediments realitzats, la medicació utilitzada i l’atenció posterior, amb l’objectiu d’aclarir si existix relació entre el tractament i l’empitjorament posterior de les menors.

La propietària de l’establiment, Mireia Vila, va assegurar que a la major li van aplicar sedació per a relaxar-la durant una intervenció breu, que va consistir a llevar-li dents de llet i fer empastaments. Va assenyalar que li van col·locar una via per a la sedació i que ‘estan investigant el lot de l’anestèsia’ perquè no saben què ha pogut passar. ‘No va ser cap operació’, va afirmar, i va recalcar que la xiqueta ‘portava una sedació, no portava anestèsia general ni res’. Segons la seua versió, la menor es va anar ‘perfectament’ de la clínica i va començar a trobar-se mal després.

El ‘éxitus judicial’ i les actuacions obertes per Sanitat apunten a una investigació en curs per a delimitar responsabilitats i previndre nous riscos mentres es revisen les circumstàncies del tractament, el material emprat i la seqüència d’esdeveniments que va derivar en el greu desenllaç.

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.

La invasió dels Bàrbars, una película que cal vore

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que 'La invasió dels bàrbars' és una pel·lícula important, emocionant i necessària, que recupera la memòria històrica i alerta sobre els perills dels moviments feixistes actuals i considera una obra que passarà a la història del cinema valencià