Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit este dimarts a Carlos Mazón que deixe la seua acta de diputat autonòmic i acudisca al jutjat per a comptar d’una vegada quina va passar durant la DANA, i ha subratllat que ja no es pot amagar més.

La diputada ha intervingut en els passadissos del Congrés després de conéixer-se una dada que considera clau: la periodista Maribel Vilaplana va pagar a les 19.47 un tiquet de 15,10 euros en un aparcament pròxim al restaurant El Ventorro de València, on havia menjat amb Mazón. Per a Micó, eixe temps acreditat en el pàrquing encaixa amb l’itinerari que ell mateix ha descrit públicament i reforça els seus dubtes sobre on va estar i què va fer en les hores crítiques del temporal.

Micó ha assenyalat que la providència de la jutgessa, en la qual es demanava l’hora d’entrada i eixida del vehicle de Vilaplana, ha aclarit la vesprada de la DANA. Ha enllaçat eixa diligència amb el que s’ha dit per Mazón en la seua compareixença parlamentària, quan va afirmar que va eixir del restaurant sense escortes, la qual cosa, al seu juí, ajuda a recompondre la seqüència de moviments.

A més, ha recordat que, en conversa amb ella, Mazón li va dir que tenia el mòbil en la motxilla a les set o set i deu, possiblement no connectat, i que va acompanyar a la periodista al cotxe; ‘per tant, quadra tot molt bé’, ha reblat.

Cronologia de la vesprada de la DANA

Micó ha destacat l’hora del pagament de l’aparcament, a les 19.45, franja en la qual, segons ha sostingut, Mazón va atendre per primera vegada la consellera Salomé Pradas, que portava intentant localitzar-li, i just quan Vilaplana marxava. Ha agregat que eixa dada demostra, a la seua entendre, que el president en funcions no estava de camí al Palau de la Generalitat, sinó acompanyant a la periodista a l’aparcament, ‘passant de tot mentres la consellera Pradas li buscava i no s’enviava l’alerta‘, que es va llançar a les 20.11.

Al seu juí, l’alerta no es va manar abans i el Cecopi va estar paralitzat perquè Mazón no estava disponible: ‘es trobava caminant tranquil·lament, passejant, la qual cosa siga, amb Maribel Vilaplana fins al pàrquing’. Eixa absència, ha afirmat, explicaria la falta d’instruccions en el tram previ a l’enviament de l’avís a la població.

Micó ha conclòs que ja no es pot amagar més i ha assenyalat a Mazón com a responsable que l’alerta no s’enviara a temps: ‘ja no es pot amagar més; ell és el responsable que l’alerta no s’enviara a temps’.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.