El PSPV ha instat este dimecres al PP a exigir a Carlos Mazón que entregue la seua acta de diputat autonòmic, en considerar indigne mantindre-la i sostindre que està desacreditat per la veritat, segons ha defés el síndic José Muñoz.
Muñoz ha afirmat davant els mitjans que la societat valenciana no suporta al president de la Generalitat en funcions i ha acusat el PP de ser cooperador necessari perquè conserve l’escó i, amb ell, l’aforament, amb la finalitat d’intentar evitar responsabilitats judicials.
Investidura en Les Corts
En la seua opinió, no pot ser que este dijous Juanfran Pérez Llorca isca investit nou president amb el vot de Mazón, a qui situa en la mentida des del primer moment sobre la seua gestió de la dana i que, afig, seguix sense acudir a declarar voluntàriament davant la jutgessa de Catarroja que instruïx la causa penal.
El síndic ha reclamat al PP que abandone una actitud que definix com d’encobriment i ocultació i faça un pas avant per a demanar l’acta a Mazón, a fi d’evitar que el ple d’investidura tinga major indignitat per la presència del qual qualifica com el pitjor president de la Generalitat.
També ha lamentat que el PP vaja a convertir en president al número 2 de Mazón, una persona que, assegura, ha estat des del primer dia en la mentida i l’ocultació. Al seu juí, sobren els motius per a votar en contra d’eixa investidura, començant perquè el PP és responsable de la crisi política i institucional que viu la Comunitat Valenciana.
Sobre la investigació judicial, Muñoz ha sostingut que el laberint de mentides que atribuïx a Mazón i al PP comença a veure la seua final i que, malgrat la suposada destrucció de proves, el treball de la jutgessa permet conéixer a comptagotes l’ocorregut el dia de la dana i tancar eixe cercle.
Ha assenyalat que Mazón, sempre segons la seua versió, ha canviat de relat fins a 15 ocasions sobre el que va fer la vesprada de la dana, una jornada en la qual, segons les seues paraules, van morir 229 persones a la província de València. Per això, diu creure qualsevol informació, com que la periodista amb la qual va menjar va poder acostar-ho amb cotxe al Palau, entre altres coses perquè el president no ha acreditat documentalment el que sosté.
Muñoz ha conclòs que Mazón ha de dir la veritat, demanar perdó, renunciar a la seua acta de diputat i acudir voluntàriament davant la jutgessa de Catarroja per a comptar la veritat i solo la veritat i assumir les responsabilitats que comporta la seua pròpia negligència del 29 d’octubre.



