14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja ha certificat de manera oficial que el 29 d’octubre, dia de la DANA, Maribel Vilaplana va deixar el seu cotxe en un aparcament a les 14.38, va pagar en el caixer a les 19.48 i va retirar el vehicle a les 19.51. La periodista havia menjat eixe dia amb Carlos Mazón.

Segons consta en la causa, la lletrada de l’Administració de Justícia deixa constància d’estos horaris després de creuar les dades remeses per l’empresa propietària de l’aparcament amb el número de la targeta de crèdit i la matrícula del cotxe. La verificació fixa una cronologia precisa de la vesprada i acredita que l’abonament de l’estacionament es va produir minuts abans de l’eixida del vehicle.

Cronologia i versions

Vilaplana va declarar el 3 de novembre com a testimoni i va afirmar que el president no sabia el que estava succeint i que no va percebre gens de pressa quan li va acompanyar a l’aparcament, sobre les 18.45. Eixe detall encaixa amb la franja horària en la qual, segons un altre testimoniatge, els dos van abandonar el restaurant.

L’amo del local va atestar divendres passat que Mazón i Vilaplana van eixir entre les 18.30 i les 19.00 i que els va acompanyar fins a la porta, per on van marxar solos, sense que poguera veure cap servici d’escorta. Eixa versió reforça la idea que van abandonar l’establiment sense acompanyament oficial i situa el desplaçament cap a l’aparcament dins d’eixe marge temporal.

L’acusació popular que exercix Ciutadans ha sol·licitat este dimecres a la jutgessa instructora que torne a citar a Vilaplana per considerar que va poder incórrer en falsedats en el seu testifical. Entre altres extrems, al·ludix al que va dir sobre les dimensions de la sala i esmenta una informació publicada en el diari Levante-EMV segons la qual Vilaplana podia haver portat en el seu cotxe a Mazón al Palau de la Generalitat després d’eixir de l’aparcament. El president en funcions ha desmentit este extrem este matí i ha reiterat que va ser a peu des del pàrquing fins al Palau.

Amb els horaris ja certificats, la causa incorpora un element objectiu per a reconstruir els moviments d’eixa vesprada i contrastar les diferents versions aportades pels testimonis.

Últimes notícies

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.