Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

Álvaro Rodríguez torna al Coliseum en el seu millor moment des que vist de franjiverde. L’uruguaià suma dos gols en les dos últimes jornades i el seu punt davant el Reial Madrid li va donar un punt a un Elx que s’agarra al seu olfacte per a transformar bones sensacions en victòries. Encara que no és un fix, Eder Sarabia considera incloure-li en l’onze per a reptar a un Getafe colpejat per dos derrotes seguides que li han allunyat del tren europeu.

El davanter coneix a la perfecció l’escenari: la passada temporada va jugar allí cedit pel Reial Madrid. En onze titularitats amb la samarreta azulona va firmar tres tants oficials, dos en Lliga i un en Copa, abans d’eixir traspassat a l’Elx. A més, ja sap el que és marcar al Getafe amb el seu actual equip: ho va fer en pretemporada, va obrir el marcador en un amistós que va acabar 2-1 i ara aspira a repetir celebració davant diversos excompanys.

Un Getafe obligat a reaccionar

L’equip de José Bordalás arriba després de caure davant Mallorca (1-0) i Atlètic (0-1). Malgrat meréixer més, el balanç real són sis punts perduts que refreden la il·lusió europea i obliguen a centrar el focus en la permanència. Així i tot, es manté sèptim, a quatre punts de Betis i Espanyol, i una victòria davant l’Elx podria rellançar-li. Per a aconseguir-ho, haurà de sobreposar-se a les sancions d’Abdel Abqar i Mario Martín, mentres Davinchi seguix en la infermeria i Yvan Neyou torna per a donar aire al mitjà. Bordalás reconfigura peces: és probable que Juan Iglesias actue com a central en una línia de tres al costat de Diumenges Duarte i Djené, i que Álex Sancris es dispute un lloc amb Ensabonada dona Costa en el front ofensiu amb Llis i Borja Mayoral, a la recerca de major equilibri i solidesa.

El tècnic no va ocultar la seua estima per l’uruguaià, a qui va definir en la vespra com un futbolista que ‘va tindre mala sort’ en la seua etapa azulona. I va afegir: ‘És un gran xic. Vi amb una lesió que li va tindre apartat sense poder entrenar amb normalitat. Un jugador com ell, que necessita estar físicament perquè és corpulent i amb envergadura, perquè li va costar. No és culpa de ningú, simplement de situacions. Les lesions són el pitjor per als futbolistes. Tinc un gran record perquè és un gran xaval i li desitge el millor perquè va estar un any únicament però ací li volem tots’.

L’Elx, per part seua, arriba reforçat després de posar contra les cordes al líder, però encadena sis jornades sense guanyar i seguix sense estrenar el seu caseller a domicili. En teoria afronta un tram més assequible i pretén canviar eixa tendència en un estadi en el qual no ha perdut com a equip de Primera. No estarà Víctor Chust per sanció, però torna Pedro Bigas, cridat a formar parella amb David Affengruber en el centre de la saga. Josan Ferrández continua de baixa per molèsties musculars. En la porteria, Iñaki Peña partix amb avantatge sobre Matías Dituro després de la seua gran actuació recent, i Sarabia, fidel al seu costum, introduirà ajustos per a armar un bloc més físic i sòlid sense renunciar a la seua idea.

La trobada està fixada a les 21.00 en el Coliseum. Les probables alineacions apunten a un Getafe amb Soria; Kiko Femenía, Juan Iglesias, Duarte, Djené, Diego Rico; Milla i Arambarri; Llis, Borja Mayoral i Sancris o Ensabonada, i a un Elx amb Iñaki Peña; Álvaro Núñez, Affengruber, Bigas; Héctor Fort o Net, Aguado, Febas, Diangana, Germán Valera; Álvaro Rodríguez i Mir. L’àrbitre queda pendent de designació.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.