El tàndem Iborra-Del Moral dirigirà al Llevant esta setmana: ni interins ni definitius

Pablo Sánchez va confirmar que el Llevant quedarà en mans d’un tàndem intern esta setmana. Álvaro Del Moral, tècnic del filial, i Vicente Iborra, fins ara ajudant de Julián Calero, dirigiran a l’equip en la Copa i en LaLiga mentres el club decidix el relleu definitiu després de la destitució de l’entrenador madrileny. El president va subratllar que no es tracta d’una etiqueta d’interins ni d’una decisió tancada: és una solució immediata per a competir sense parèntesi.

Sánchez va precisar que el pla cobrix els dos compromisos immediats i que els dos s’asseuran en les banquetes previstes per a estes cites. En les seues paraules, ‘La idea és que Álvaro Del Moral i Vicente se senten a Cieza (en la Copa) i a Pamplona’. Amb això, l’entitat assegura continuïtat en el treball diari i reduïx la incertesa que sol acompanyar a un canvi en la banqueta a mitat de curs.

Aposta per la casa

El president va defendre la confiança en el personal del club com a via per a eixir del sot. Ho va expressar així: ‘Tota la gent que està en el club té categoria per a fer front a esta situació, ens va passar en la direcció esportiva i va funcionar, confiem en gent de la casa i per què no funcionarà en la part tècnica. Tant Álvaro (del Moral) com Vicente estan capacitats. No és (una decisió) ni interina ni definitiva, és la nostra aposta en este moment i veurem a veure on ens posa el futbol’. L’aposta per dos perfils que coneixen el vestuari i la dinàmica de treball busca minimitzar canvis bruscos, ordenar el dia a dia i sostindre l’ànim del grup en un tram sensible del calendari.

Després del comiat públic de Calero, Sánchez va admetre que va ser ‘un dia molt trist’ per l’impacte del tècnic en l’entitat. Va recordar, amb un missatge de respecte i gratitud, que ‘Ha calat profundament en el club, però el futbol és així. Ens fa molt de mal prendre esta decisió però els resultats no ens deixaven una altra opció. És de cor el sentiment de tristesa que tenim i el d’agraïment per tot el reeixit enguany. Va arribar en un moment molt complicat per al club i el que més necessitàvem va ser el recolzament esportiu que ens va donar’. L’eixida, va explicar, s’emmarca en l’obligació de reaccionar quan la classificació estreny.

En paral·lel, va aclarir l’estat del procés per a la banqueta. Va afirmar que no hi ha contactes en marxa i que el club estudia opcions sense presses indegudes: ‘cap negociació amb ningú’ i ‘com sempre que hi ha una destitució, el que hi ha són molt oferiments’. En qualsevol cas, va remarcar la capacitat del Llevant per a moure’s si ho considera oportú: ‘Depén de quin entrenador, però sí que tenim capacitat per a contractar un entrenador nou’. També va obrir la porta a moviments en la finestra d’hivern, condicionats per la posició en la taula: ‘No estem lliures que no vinga una proposta per un jugador ni ens tanquem a poder reforçar l’equip, perquè estem en penúltima posició’. De manera implícita, el club busca marge per a ajustar la plantilla i elevar la competitivitat en el curt termini.

Moviments econòmics en l’horitzó

Sánchez va confirmar a més que el conseller delegat i accionista de referència, Pepe Danvila, viatjarà esta setmana a Londres amb l’equip financer: ‘Viatja amb l’equip financer del club i hi haurà una reunió amb fons financers’. Sobre eixe front, va afegir que s’afronta amb optimisme: ‘(Van) amb l’expectativa i l’alegria que hi ha gent disposada a invertir en el nostre club, és una molt bona notícia som atractius i hem d’estudiar totes les propostes econòmiques’. Una injecció de capital, si es materialitza, podria facilitar decisions esportives i alleujar la tensió pressupostària en cas d’acudir al mercat hivernal o de firmar a un nou tècnic.

A curt termini, el pla és clar: Del Moral i Iborra assumiran la direcció de l’equip esta setmana, mentres la directiva avalua resultats, oportunitats del mercat i l’impacte dels contactes financers abans de definir el pròxim pas.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.