Pradas s’acull al dret a no declarar davant la comissió d’investigació de la dana

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior de la Generalitat Valenciana, s’ha acollit este dilluns al seu dret a no declarar davant la Comissió d’Investigació del Congrés sobre la dana d’octubre de 2024. La decisió s’ha produït a l’inici de la seua compareixença, quan se li ha plantejat la primera pregunta sobre la seua experiència en emergències per part de la diputada Águeda Micó, de Compromís. Pradas ha recordat que està investigada per la seua gestió d’aquell episodi i ha invocat el seu dret constitucional a la presumpció d’innocència.

Segons ha exposat: ‘Seguint el consell del meu equip jurídic, sent que m’empara el meu dret constitucional a la presumpció d’innocència i, per respecte a la investigació judicial, no contestaré a les preguntes de les senyories’. En ser repreguntada per Micó amb un ‘A cap?’, la exconsellera ha respost: ‘No’.

Respecte a la causa judicial

Pradas ha manifestat la seua intenció de traslladar algunes consideracions a la Comissió perquè pogueren tindre’s en compte en les conclusions, però ha indicat que les portava per escrit. La presidència de la Comissió, exercida per Carmen Martínez, li ha demanat que entregara eixes consideracions per al seu registre, de manera que la seua intervenció oral s’ha limitat a formalitzar la seua negativa a respondre.

La compareixent ha justificat el seu silenci en el respecte a la investigació judicial en marxa, un argument habitual quan una persona està sota investigació i ha d’evitar perjudicar la seua defensa. Esta posició ha reduït el marge de la sessió per a aclarir decisions adoptades durant la gestió de la dana i les responsabilitats associades, qüestions habituals en les comissions parlamentàries.

Micó ha lamentat ‘la falta de respecte’ i ha subratllat que la primera qüestió se centrava en l’experiència en emergències. Amb la negativa, la Comissió ha quedat sense respostes directes d’una exresponsable amb competències en Justícia i Interior en la Generalitat, en un fòrum que busca determinar què va ocórrer, com es va actuar i quines lliçons s’extrauen de la dana d’octubre de 2024.

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.