Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L’Associació de Damnificats per la DANA Horta Sud–València ha agraït la invitació del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a abordar la situació que continuen patint les persones afectades, però l’ha declinada mentres no li exigisca a Carlos Mazón la seua acta de diputat i esta siga entregada. El col·lectiu ha fixat així una condició prèvia per a asseure’s a dialogar, que vincula directament amb l’assumpció de responsabilitats per l’ocorregut.

Condició per a la trobada

En un comunicat difós este dissabte, l’associació ha explicat que la seua postura respon a la necessitat que es facen passos clars abans d’obrir una negociació. Al seu juí, el lliurament de l’acta per part de Mazón seria un gest que buidaria el camí per a una reunió útil i centrada en solucions. Mentres no es produïsca, sostenen, la trobada mancaria de les garanties mínimes per a avançar.

El col·lectiu ha considerat ‘desencertades’ les últimes declaracions del president, en les quals s’atribuïx a alguna de les associacions una suposada busca de venjança i no de justícia. ‘Considerem que eixe no és el camí de la conciliació’, han sentenciat. L’entitat rebutja que es qüestione la seua legitimitat i afirma que les seues demandes estan orientades a obtindre justícia a través de la investigació de la veritat, la depuració de responsabilitats, la defensa dels drets de les persones afectades i la reparació pels danys patits.

Amb eixe objectiu, l’associació ha reiterat el seu compromís amb l’exigència de canvis efectius en les polítiques i en els protocols d’emergències que garantisquen la protecció de la ciutadania. Insistix que les lliçons de la tragèdia de 2024 han de traduir-se en millores reals en prevenció, avís i resposta, perquè una situació similar no torne a repetir-se enlloc. Segons remarquen, només amb mesures concretes i amb una assumpció clara de responsabilitats serà possible restaurar la confiança i atendre als qui encara arrosseguen conseqüències del temporal.

L’entitat ha subratllat que seguix disposada a reunir-se amb el Consell quan es complisca la condició plantejada. En eixe marc, diuen, podran abordar la situació que continua afectant els damnificats i canalitzar solucions que permeten reparar els danys i evitar que episodis com el viscut en 2024 es repetisquen.

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.