Bernabé confia en la ràpida arribada dels espanyols alliberats a Veneçuela

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha confiat que els cinc espanyols alliberats per les autoritats veneçolanes arriben com més prompte millor a Espanya, es troben bé i puguen reunir-se amb les seues famílies. El seu missatge ha posat el focus en el retrobament i en què el retorn es produïsca sense contratemps.

En una compareixença en la qual ha informat de l’impacte del nou sistema de finançament autonòmic, Bernabé ha recordat que el president del Govern es va reunir amb les famílies abans de Nadal i ha subratllat que la posada en llibertat és resultat de molt d’esforç per part de l’Executiu, les autoritats i el Ministeri d’Afers exteriors. D’eixe treball es deduïxen gestions diplomàtiques i coordinació consular per a assegurar tant l’excarceració com els preparatius de viatge i l’assistència als afectats.

Noms i seguiment en la Comunitat Valenciana

Els alliberats són José María Basoa, Andrés Martínez Adasme, Miguel Moreno Dapena, el valencià Ernesto Gorbe Cardona i la hispanovenezolana Rocío San Miguel. La presència d’un valencià ha intensificat el seguiment institucional en la Comunitat, que espera el seu retorn i la confirmació del seu estat després de l’eixida de presó.

Bernabé ha reiterat el seu desig que ‘arriben com més prompte millor, es troben bé i puguen tornar a reunir-se amb les seues famílies’. Amb eixe objectiu, els següents passos passen per verificar la seua situació personal, facilitar el trànsit de retorn i acompanyar el procés de retrobament, tasques habituals després d’una excarceració i que es coordinen amb Exteriors i els servicis consulars.

El missatge incidix a tancar com més prompte millor una etapa d’incertesa per als afectats i els seus afins. Encara que no ha oferit terminis concrets, la delegada ha donat per fet que les gestions continuen perquè l’arribada es produïsca en el menor temps possible i en les millors condicions.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.