Pedro Martínez va analitzar la situació del València Basket després de la derrota davant Unicaja en el Roig Arena, a penes l’endemà passat de l’ensopegada en l’Eurolliga enfront del Mònaco. L’entrenador va valorar l’esforç de la seua plantilla en un calendari que estreny amb partits cada dos dies i va subratllar que el grup competix per a donar el seu màxim en cada cita.
‘A ningú li agrada perdre dos partits seguits siga a casa o fora. L’única cosa que puc dir del vestuari és traslladar el meu respecte i admiració pels jugadors que tenim, que intenten donar el seu màxim cada partit i jugant cada dos dies’, va explicar el tècnic, incidint en l’exigència física i mental que suposa encadenar trobades sense tot just marge per a ajustar.
Missatge de calma després de dos derrotes
Martínez va demanar evitar interpretacions catastrofistes i centrar-se en corregir detalls. ‘No podem caure en el dramatisme. Tot el que hem fet és vàlid i cal perseverar, millorar el que hàgem de millorar i poc més. No cal fer cap mena de revolució, seguir en la línia i no cal buscar excuses. No direm que hem perdut per jugar molts partits’, va assenyalar, deixant clar que el pla es manté i que l’equip ha de sostindre la línia de treball.
L’entrenador va insistir a passar pàgina amb rapidesa i preparar el següent compromís en funció del rival i de les pròpies necessitats del grup. ‘No farem gens diferent. Intentarem passar pàgina, criticar el que hàgem de criticar i preparar-nos per al següent en funció del rival i en funció nostra. Cal mirar sempre al següent’, va remarcar, apuntant a un enfocament pràctic: ajustar, competir i respondre des de la solidesa col·lectiva.
També va reconéixer que el cansament forma part del context, però va defendre la gestió de minuts i la rotació com a via per a minimitzar el seu impacte. ‘El cansament existix, però per això prenem les decisions que prenem, perquè es note el menys possible. Jaime Pradilla i Nate Reuvers també juguen molts minuts i hui han estat bé, així que necessitem trobar més jugadors i traure els partits avant el millor que puguem’. Amb eixe missatge, el tècnic va reclamar més aportació coral i continuïtat en la inspiració per a transformar el treball setmanal en resultats sense alterar el full de ruta.



