L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

Per a un acabat d’ascendir amb la plantilla en construcció, l’Elx ha completat una primera volta notable: s’ha mogut sempre en la zona tranquil·la, amb un pla de joc ofensiu i ambiciós que li ha permés encarrilar la permanència. Suma 23 punts, més de la mitat dels quals solen assegurar la salvació, i manté un matalàs de sis sobre el descens, un avantatge equivalent a dos partits que reduïx la pressió immediata i li dona marge per a corregir sense urgències.

En comparació amb la seua última campanya en Primera, l’equip ha fet un salt substancial: ha aconseguit 17 punts més que llavors, quan va acabar descendint com a cuer. A més, suma quatre i sis punts més que els projectes de 2021-22 i 2022-23, que van acabar assegurant la permanència. També avantatja en deu a Real Oviedo i Llevant, els seus companys d’ascens, encara que el conjunt valencià té dos trobades menys, un matís que no entela la sensació de solidesa actual.

Fortalesa a casa i arrancada històrica

L’Elx ha consolidat esta trajectòria en un inici convincent, fins i tot abans de tancar la plantilla, la qual cosa va multiplicar la confiança del vestuari. Va començar amb dos empats de pes davant Reial Betis i Atlètic de Madrid i va sumar el seu primer triomf enfront del Llevant, rival directe per la salvació. Va arribar a enllaçar set jornades sense perdre: la seua millor arrancada en 25 temporades en l’elit, una ratxa que va assentar la idea de joc i va allunyar els nervis d’un debut en la categoria.

El punt d’inflexió va arribar amb la derrota davant l’Alabés en l’octava jornada. A partir d’ací va encadenar set partits sense guanyar, però sense perdre la seua identitat: va continuar sumant i va oferir bona imatge davant Athletic Club, Reial Societat o Reial Madrid. A domicili va confirmar al principi dificultats per a puntuar en camps com Getafe o Mallorca, encara que les va buidar amb dos exhibicions posteriors en el Martínez Valero davant Girona i Rayo Vallecano, als quals va golejar. Eixa autoritat a casa, amb només una derrota en tota la primera volta, ha convertit l’estadi en una garantia de punts.

Un bloc recognoscible i fitxatges que rendixen

L’equip ha destacat per un joc coral recolzat en la vella guàrdia de l’ascens: els centrals Pedro Bigas i David Affengruber; els carrilers Álvaro Núñez i Germán Valera; i els migcampistes Aleix Febas i Marc Aguado. A eixa armadura s’han sumat reforços que s’han adaptat amb rapidesa, com Iñaki Peña, Grady Diangana, Martim Net, Héctor Fort i Víctor Chust, a més d’un trident ofensiu en forma amb André da Silva, Álvaro Rodríguez i Rafa Mir, màxim golejador amb sis punts.

L’única derrota a casa va arribar en la penúltima jornada de la primera volta, en el derbi contra el Vila-real, un colp emocional que l’equip va mitigar amb un punt a Mestalla enfront del València, un altre rival directe. Eixe tancament reforça la sensació que l’objectiu està ben canalitzat i que el grup gestiona els alts i baixos amb maduresa.

Eder Sarabia va subratllar després de l’últim partit que els 23 punts del primer tram són ‘espectaculars’. ‘Em deixen molt satisfet, però també sabem que tenim marge de millora. Tenim eixa exigència amb la qual continuarem treballant per a rendir millor i ser un equip encara més competitiu’, va afegir, en una declaració que resumix l’equilibri entre ambició i prudència de la plantilla.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.