Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

L’eliminatòria entre Betis i Elx arriba condicionada pel format a partit únic: un error pesa el doble i l’encert es paga amb la passada a quarts. És la primera vegada en esta edició que els dos es creuen amb un rival de la seua mateixa categoria, i el sorteig ha donat el suport del públic sevillà, un factor que pot inclinar els detalls. En Lliga, el Betis s’ha mostrat més fiable a casa, mentres que l’Elx ha oferit menys sòlids números fora, encara que la Copa sol igualar forces i alterar inèrcies.

El Betis afronta el dol amb dubtes pels seus dos últims resultats: la golejada encaixada al Bernabéu i l’empat enfront del cuer. Com a local busca recompondre sensacions, però les baixes obliguen a Manuel Pellegrini a refer el seu pla. Cucho Hernández, màxim golejador de l’equip, no estarà, igual que els laterals Ángel Ortiz i Júnior Firpo. A ells se suma el capità Isco, amb lesió de turmell que ho manté fora fins a començaments de febrer. A més, cau d’última hora Héctor Bellerín per una malaltia muscular, per la qual cosa Aitor Ruibal apunta al lateral dret. La nòmina d’absències inclou també als marroquins Sofyan Amrabat i Abde Ezzalzouli, concentrats amb la seua selecció en la Copa d’Àfrica. Amb este escenari, l’equip verd-i-blanc haurà d’ajustar les seues bandes, cuidar l’eixida de pilota i mesurar esforços per a sostindre el ritme durant tota la trobada.

Pellegrini, malgrat les baixes, intentarà repartir minuts entre competicions. Tot indica que Adrián San Miguel continuarà defenent la porteria en la Copa, com en rondes anteriors, per a donar continuïtat al pla de rotacions i aportar experiència en els moments de màxima tensió.

L’Elx viatja amb il·lusió i confiança malgrat el potencial del rival i del factor camp advers. Eder Sarabia no podrà comptar amb els seus dos màxims golejadors, André da Silva i Rafa Mir, ni amb el central Pedro Bigas, peça clau en la seua saga. Tampoc estarà Héctor Fort, intervingut recentment del muscle, per la qual cosa el tècnic completarà la llista amb canteranos com Ali Houari o Nico Salvador. Sarabia apostarà per un onze competitiu, amb menys rotacions que en anteriors creus, i amb l’argentí Matías Dituro com a titular sota pals després d’haver-li donat rodatge el cap de setmana. El seu pla passa per un partit llarg i incòmode: reduir espais, forçar errors i aprofitar les transicions i la pilota parada per a castigar el rival.

Futbolistes com Diaby, Josan, Fede Redó o Rodrigo Mendoza, amb menys minuts en Lliga, tenen una oportunitat per a reivindicar-se en un escenari exigent, igual que el jove Adam Boayar. Si l’Elx aconseguix mantindre la concentració i gestionar els moments de pressió, pot portar el xoc a un terreny de màxima igualtat, on cada detall definix.

Alineacions probables

Betis: Adrián San Miguel; Aitor Ruibal, Diego Llorente, Natan, Ricardo Rodríguez; Deossa, Altimira; Antony, Fornals, Riquelme; Bakambu. Elx: Dituro; Álvaro Núñez, Diaby, Affengruber, Pedrosa; Josan, Fede Redó, Diangana, Rodrigo Mendoza; Adam Boayar, Álvaro Rodríguez.

Àrbitre: Jesús Gil. Estadi: La Cartoixa. Hora: 21.00.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.