Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sostingut que l’acarament judicial ha deixat clar que Salomé Pradas va atendre les indicacions traslladades per José Manuel Cuenca perquè no es decretara el confinament el 29 d’octubre. Segons ha resumit, en la compareixença va quedar ‘de manera cristal·lina’ que la exconsellera va fer cas al ‘missatger de Mazón’.

Bernabé ha al·ludit al missatge de WhatsApp que, d’acord amb les actuacions, Cuenca va enviar a Pradas amb la frase ‘Sale, de confinar res’. Ha remarcat que eixe context es va veure reforçat pel contingut del primer avís És-Alert d’eixe dia, que no incloïa l’orde de romandre a casa, i que això avala la seua tesi que la consellera va seguir aquella instrucció.

La delegada ha explicat que va descobrir posteriorment que eixe primer És-Alert no arreplegava el confinament malgrat que, ha dit, en la reunió del CECOPI es va parlar en tot moment d’eixa mesura. Eixa trobada, celebrat la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, que va causar 230 víctimes mortals, va abordar la gestió de l’emergència i les decisions que havien d’adoptar-se durant l’episodi.

Pols polític per la gestió de la DANA

Preguntada per l’acarament que ha sol·licitat el PP entre ella i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, per la gestió de la DANA, Bernabé ha acusat el Partit Popular de ‘no voler assumir la realitat’ després de ‘quinze mesos mentint i intentant canviar el relat i tergiversar la realitat’. Ha recordat que la responsabilitat de l’emergència estava sota la direcció de la Generalitat i ha demanat al PP que abandone ‘ja la senda de la mentida que va iniciar Alberto Núñez Feijóo’.

En la seua opinió, el debat obert per l’oposició busca desviar l’atenció del que es dirimix en el procediment: esclarir com es van prendre les decisions del 29-O i si va haver-hi consignes per a no activar el confinament malgrat el tractat en el CECOPI. Ha insistit que el PP seguix ‘embarrando i mentint’ i que eixe comportament, ha dit, només danya al conjunt de la ciutadania valenciana.

Sobre l’augment de seguretat en el jutjat de Catarroja que ha demanat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, després del colp que va rebre Cuenca per darrere al cap amb una pancarta, Bernabé ha defés ‘la gran faena, com sempre en este assumpte’ de la Guàrdia Civil i ha agraït la seua labor en els voltants del jutjat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.