11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys que s’havia desorientat i perdut en una zona boscosa del Saler. L’afectat no tenia possibilitat d’eixir pels seus propis mitjans i presentava un colp en la cara a causa d’una caiguda, segons han explicat fonts municipals.

L’avís s’ha rebut a les 14 hores d’este dimarts i ha activat un dispositiu de localització i evacuació. Un agent ha accedit prèviament fins a la ubicació de l’home i ha comunicat que no era possible l’eixida pels mitjans existents a causa de la dificultat del terreny i a la densitat de la vegetació.

Accés entre vegetació densa

Davant eixe escenari, els equips han optat per entrar per la zona boscosa i obrir pas amb una motoserra per a crear un corredor segur. Amb esta maniobra s’ha aconseguit arribar fins al punt on es trobaven l’afectat i l’agent, els dos amb ferides, i s’ha procedit al rescat i a l’evacuació dels dos fins a una zona segura.

L’home rescatat ha presentat un colp en la cara per caiguda i corts en diferents parts del cos. L’agent ha patit talles a la mà i la cara. L’ús de la motoserra ha resultat clau per a franquejar la mala herba i permetre una eixida controlada, minimitzant riscos addicionals durant el trasllat.

Una vegada assegurat el perímetre, els dos han sigut atesos pels servicis mèdics d’una ambulància, amb la col·laboració d’un TNA desplaçat al lloc. Durant la intervenció s’ha personat una patrulla de la Guàrdia Civil, a la qual se li ha informat de l’ocorregut.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.