15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres reconeixements públics al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia de l’Audiència Nacional per un presumpte assetjament i agressió sexual a dos exempleadas. La petició desplaça el focus del terreny cultural a l’institucional i obri un debat en el consistori sobre la idoneïtat de mantindre honors mentres el cas seguix sota investigació.

L’auditori i la resta de distincions es van concedir per la vinculació de l’artista amb la ciutat, que va quedar marcada per la seua victòria en el Festival de la Cançó de Benidorm en 1968 amb ‘La vida seguix igual’. Des de llavors, la seua figura s’ha associat a la projecció exterior del municipi, motiu pel qual l’equip de govern subratlla que el reconeixement es dirigix a eixe vincle històric i no als fets que ara s’investiguen.

Debat sobre honors i presumpció d’innocència

El portaveu local de Compromís, Pere Beneito, ha defés que els fets denunciats ‘obliguen les institucions a reflexionar sobre la idoneïtat de mantindre honors i denominacions públiques’ a Julio Iglesias. Ha insistit que esta revisió de les distincions ‘no suposa jutjar una trajectòria artística en el seu conjunt’, sinó actualitzar els reconeixements a la llum d’un procediment que pot afectar la percepció social d’eixes distincions.

Des de l’alcaldia, Toni Pérez (PP) ha invocat la presumpció d’innocència i ha recordat que l’artista va ser guanyador del festival. Al seu juí, els reconeixements al cantant reflectixen fets objectius —la seua victòria en una edició del certamen i que és un dels artistes ‘que més ha promocionat la ciutat’— i, per tant, no haurien de revisar-se en este moment. ‘Reconeix això i ho continuarem fent’, ha afirmat.

El PSOE condiciona canvis a la investigació

El grup socialista municipal ha expressat la seua preocupació i el seu ‘total suport’ a les denunciants, però ha optat per esperar a l’actuació de la Justícia. Segons la seua postura, quan la investigació avance i, en cas de confirmar-se les acusacions, l’ajuntament hauria d’actuar i retirar reconeixements com el nom de l’auditori; mentrestant, reclama prudència i respecte als temps judicials.

La discussió, per tant, s’articula entre tres eixos: revisar ja els honors per responsabilitat institucional, mantindre’ls en defensa de la presumpció d’innocència i posposar qualsevol decisió fins que hi haja avanços clars en el procediment. Si finalment s’abordara un canvi de nom, la mesura arrossegaria ajustos en cartelleria, senyalística i materials de comunicació municipal; ara com ara, no hi ha decisió concreta i tot queda a costa de la investigació en curs.

Últimes notícies

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L'ex mane operatiu de bombers ha qualificat de 'incomprensible' el retard del Es-Alert per risc d'inundació. Assenyala que el text es va consensuar a les 18.13 i l'avís va arribar a les 20.11; també qüestiona la utilitat de la visita de la consellera a la zona afectada.