17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

L’alcalde afirma que l’edil d’Urbanisme va ser adjudicatària d’una vivenda social abans d’entrar en política

L’alcalde ha manifestat que la regidora d’Urbanisme, Rocío Gómez, va adquirir la condició d’adjudicatària d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan cinc anys abans d’entrar en política. Ha insistit que la dada és clau per a entendre el context de la investigació oberta sobre una promoció en la zona de La Condomina.

El regidor ha fet estes declaracions en una intervenció sense preguntes, després d’un acte esportiu, arran de que s’haja conegut que figuren com a adjudicataris la citada regidor, un arquitecte municipal i dos fills i una neboda d’una alt càrrec de l’ajuntament. Ha remarcat que l’objectiu és aclarir com es van produir les adjudicacions i si es van complir els requisits previstos per a esta mena de vivendes.

Expedient per a aclarir fets

L’alcalde ha assegurat que aplicarà ‘la màxima contundència’ per a depurar responsabilitats ‘caiga qui caiga’ una vegada concloga la investigació. Per a això ha encarregat un expedient d’aclariment de fets amb la finalitat de conéixer la situació al més prompte possible, delimitar possibles responsabilitats i dissipar qualsevol dubte que afecte la confiança ciutadana.

Sobre la regidor d’Urbanisme, ha precisat que va adquirir la condició d’adjudicatària en 2018, cinc anys abans d’arribar a la política municipal, i que la llicència d’obres de l’immoble es va concedir en 2022, un any abans de la seua entrada a l’ajuntament. En este context, ha subratllat que, ‘fins on tenim coneixement, (Rocío Gómez) no ha intervingut absolutament en cap decisió que hi haja tingut a veure amb este expedient de la vivenda social’.

Ha afegit que l’expedient ha d’oferir ‘les respostes a totes les preguntes que no sols vostés si no jo també m’estic fent’, en referència a dubtes sobre procediments, criteris aplicats i compliment dels requisits d’accés.

Transparència i responsabilitats

El regidor s’ha compromés a traslladar tota la informació a l’oposició i ‘a prendre les decisions davant el més mínim indici de responsabilitat’, la qual cosa, si és el cas, ‘canalitzaria a través de la fiscalia‘. Ha assenyalat que no es pot ‘consentir en cap concepte que en un tema tan delicat com la vivenda, i en estes circumstàncies amb l’alarma que genera la falta i la necessitat de vivenda, hi haja la més mínima sospita’. També ha dit: ‘A tots ens importa el mateix, i entenc perfectament a l’oposició en el que està sol·licitant i per què l’està demanant. Jo tinc el mateix interés a celebrar un ple en el qual es donen tot tipus d’explicacions’.

L’expedient d’esbrinament, ha explicat, se centra en dos fronts. D’una banda, la cessió de sòl municipal per a licitar la construcció de les vivendes, per si haguera existit alguna ‘conducta reprotxable’ que afectara la tramitació. Per un altre, l’assignació o adquisició de la condició de beneficiari d’eixes vivendes, competència de la Generalitat Valenciana. En este punt, l’alcalde ha aprofitat l”oportunitat magnífica’ per a exigir ‘la més absoluta transparència‘ en els requisits i garantir que es prioritza a les persones que complixen criteris de vulnerabilitat.

‘No permetré en cap concepte que algú que no està en situació de vulnerabilitat‘ accedisca a una vivenda social ‘i deixe sense una a algú que realment la necessita’, ha remarcat. Segons ha apuntat, la convocatòria d’un ple per a donar explicacions es preveu en breu, mentres l’ajuntament recapta i ordena la documentació per a aclarir cada extrem del procés.

Últimes notícies

Bernabé insta l’alcalde d’Alacant a assumir responsabilitats pel mal ús del poder

Pilar Bernabé ha demanat a Luis Barcala assumir responsabilitats pel mal ús del poder després de l'adjudicació de vivendes públiques a familiars. La dirigent ha citat la dimissió de María Pérez-Hickman i ha retret a Carlos Mazón emparar-se en l'aforament en la causa de la DANA.

Pérez Llorca espera que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha demanat que la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA marque una nova etapa de cooperació. Ha admés que arriba tard i que possiblement hi ha qüestions sense solució.

La delegada del Govern acusa a Pérez Llorca d’indignitat per mesclar indemnitzacions

Pilar Bernabé ha retret al president valencià que compare les ajudes per la DANA amb les indemnitzacions de l'accident de Adamuz i ha recordat que la Generalitat no ha compensat a les 230 víctimes.

Pérez Llorca exigix explicacions i rectificació per les indemnitzacions de la DANA

Pérez Llorca ha reclamat al Govern explicacions i una rectificació per la diferència d'indemnitzacions entre les víctimes de la DANA i l'accident de Adamuz. També ha rebutjat la proposta de finançament en considerar que perjudica la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que els aspirants a les VPO d’Alacant complien els requisits

El president de la Generalitat ha assegurat que els qui van optar a les VPO de La Condomina complien els requisits, recolzat en un certificat tècnic. Ha qualificat de molt greu la polèmica i ha recordat que l'Ajuntament revisa expedients abans de decidir mesures.

El València busca en el Villamarín encadenar dos victòries a domicili quasi dos anys després

L'equip de Carlos Corberán visita el Villamarín amb l'opció d'encadenar dos triomfs fora després del 0-1 a Getafe, alguna cosa que no aconseguix des d'abril de 2024.

Parc Sagunt firma la venda de 381.804 m² a Inditex per 64,9 milions

EEE ha venut a Alveston ITG, del Grup Inditex, 381.804 m² en Parc Sagunt II per 64,9 milions per a un projecte logístic al costat de la gigafactoria de Powerco. Queden 618.398 m² disponibles en quatre lots, després d'un procés iniciat en 2025 i adjudicat al novembre.

Barcala defén que la regidor d’Urbanisme va obtindre la vivenda social abans d’entrar en política

L'alcalde ha assegurat que Rocío Gómez va ser adjudicatària en 2018, anys abans de ser regidora, i ha ordenat un expedient per a aclarir el procés i depurar responsabilitats.