Bernabé acusa a Pérez Llorca de falta de moral per comparar indemnitzacions de la dana i de Adamuz

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha acusat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, de no tindre ‘dignitat‘ ni ‘moral’ per comparar les indemnitzacions a les víctimes de la dana amb les de l’accident ferroviari de Adamuz. Ha emmarcat els seus retrets en les últimes declaracions del cap del Consell i ha subratllat que són qüestions que no tenen res a veure.

Pérez Llorca va manifestar este divendres que el Govern d’Espanya ha de donar explicacions i, sobretot, rectificar perquè no es tracte a les víctimes de la dana com a ‘víctimes de segona’. Va sostindre que les compensacions a les famílies de Adamuz són ‘el triple’ que les de la dana ‘perquè així ho ha decidit el Govern’.

Comparació de pagaments qüestionada

En declaracions als periodistes durant una visita al barri de Campanar, Bernabé ha considerat que el president ha passat tots els límits de la decència en contraposar els dos casos. Ha afegit que es nota que ‘encara no ha mirat a la cara’ a les víctimes de la dana ni s’ha assegut amb elles per a escoltar el que senten.

‘Què falta d’humanitat, què falta de sensibilitat’, ha lamentat Bernabé, qui ha advertit que mesclar les indemnitzacions derivades de la responsabilitat civil de cada administració amb les assegurances que cobrixen determinades companyies és ‘de no tindre dignitat i, sobretot, de no tindre moral’. Segons el seu argument, els imports responen a marcs distints i equiparar-los només genera confusió i greuge entre afectats.

La delegada ha acusat a Pérez Llorca i al seu portaveu del Consell de no haver tingut la decència de mirar a les víctimes a la cara i preguntar-los el que necessitaven, però sí d’haver ‘agafat una cosa tan terrible com és la vida i el dolor de les famílies que han perdut al seu ser estimat per a jugar en el fang polític, que és on ells se saben moure’.

‘El que ha pagat el Govern d’Espanya per a uns i per a uns altres és exactament el mateix’, ha manifestat. A continuació ha denunciat que la Generalitat ha pagat zero euros en indemnitzacions a les víctimes de la dana perquè encara no les ha reconegudes com a tal en un decret. Sense eixe reconeixement, ha apuntat, no s’activen vies autonòmiques de suport i els damnificats depenen d’assegurances i dels mecanismes estatals a l’espera que el Consell moga fitxa.

En este sentit, ha considerat que el que ha de fer Pérez Llorca és ‘abandonar ja immediatament esta fórmula de joc’; ‘deixar de donar un missatge miserable com el que van donar ahir comparant coses que no tenen res a veure’ i traure ‘del fang polític una situació tan greu com la que van viure totes les famílies que hui ploren als seus familiars volguts’.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.