Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

Fernando Esteso ha mort la matinada d’este diumenge, als 80 anys, a l’Hospital La Fe de València, on portava diversos dies ingressat. La notícia va ser comunicada pel seu representant a l’Acadèmia de Cinema, que va rebre l’avís de la defunció.

En este mateix centre havia sigut atés per problemes respiratoris fa cinc anys, un antecedent que va marcar la seua última etapa. Nascut a Saragossa el 16 de febrer de 1945, residia a València, per la qual cosa el seu ingrés en La Fe es va produir a la ciutat en la qual vivia.

Un referent de la comèdia popular

Esteso va aconseguir els seus majors èxits en els anys 70 al costat d’Andrés Pajares, amb les comèdies dirigides per Mariano Ozores. Aquelles pel·lícules van caricaturitzar a l’espanyol mitjà de la Transició, anterior a l’alliberament sexual, i van connectar amb un públic que va omplir les sales. Més d’un milió d’espectadors van veure als cinemes la primera pel·lícula del duo, Els bingueros (1979), que va confirmar l’estirada comercial de la parella.

Procedent d’una família d’artistes, era nebot net de l’actor teatral Luis Esteso i López d’Haro. Va debutar sent un xiquet en els muntatges dels seus pares i va treballar com a pallasso en el circ abans de fer el salt a escenaris majors. En 1964 es va traslladar a Madrid i va començar a fer teatre, cinema i televisió, a més de gravar discos d’humor. Eixa versatilitat i el seu humor directe li van permetre mantindre’s com un rostre recognoscible durant dècades.

En el pla personal, va estar casat amb María José Egea, de la qual es va separar en 1992 després de 20 anys de matrimoni. Ella va morir en 2003. Fruit de la relació van nàixer els seus fills Arancha i Fernando José.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.