Detinguda la directora d’una guarderia a Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia Nacional ha detingut a una dona de 55 anys que dirigix una guarderia a Algemesí com a presumpta autora d’un delicte de maltractament habitual i un altre continuat de vexacions a menors. Després de prestar declaració davant el jutjat, ha quedat en llibertat provisional mentres continua la investigació.

La detenció es va produir el divendres a la vesprada i la investigada va passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 1 d’Alzira, en funcions de guàrdia, que va acordar la llibertat provisional. La causa roman oberta i se centra en el tracte dispensat als menors del centre.

Mesures cautelars i protecció

Les mesures imposades inclouen la prohibició d’aproximar-se i comunicar-se per qualsevol mitjà amb els menors matriculats en la guarderia que dirigix, la prohibició d’acudir al centre mentres dure la causa i la prohibició d’exercir qualsevol activitat laboral, retribuïda o no, relacionada amb menors durant la tramitació. Estes restriccions busquen impedir el contacte amb les presumptes víctimes, preservar la seua integritat i evitar interferències en la investigació judicial.

El magistrat ha ordenat, a més, lliurar ofici a la Policia Nacional i a la Policia Local per a fer efectiva la protecció acordada. També ha encarregat a la Unitat d’Atenció a la Família i a la Dona (UFAM) que remeta les dades d’identificació complets dels menors protegits per la resolució i dels seus progenitors, amb la finalitat de coordinar actuacions i comunicacions vinculades al procediment.

La directora està investigada en un procediment obert inicialment pels presumptes delictes de maltractament habitual a menors i un delicte continuat de vexacions injustes. Esta situació processal implica que, encara que no ingressa a la presó, roman sotmesa a controls judicials i pot ser cridada a noves diligències a mesura que avance la instrucció.

Segons ha avançat la radiotelevisió pública À Punt, la denúncia va partir del personal del centre, situat al carrer Albalat. Diversos mitjans locals assenyalen que els treballadors van gravar vídeos que van facilitar a la Policia i que la guarderia es troba clausurada. Este tancament suposa que les famílies hagen de buscar solucions temporals de cura i reorganitzar rutines mentres s’esclarixen els fets i la justícia definix els pròxims passos.

Els fets investigats, de confirmar-se, s’emmarcarien en figures penals que castiguen conductes reiterades de tracte degradant cap a menors. La qualificació és preliminar i pot ajustar-se conforme es practiquen proves i s’analitze el material incorporat a la causa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.