Diana Morant acusa a Martínez Mus de mentir sobre la Rodalia valenciana

La secretària general dels socialistes valencians i ministra Diana Morant ha acusat el conseller d’Infraestructures i vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, de situar-se en ‘la hipèrbole permanent‘ i ‘la mentida permanent’ amb les seues crítiques al Pla de Rodalia de la Comunitat Valenciana, i de buscar ‘generar por’.

Segons Morant, les paraules del conseller desdibuixen la realitat del servici. ‘Dir que el sistema de Rodalia valencià és una ferralla és una hipèrbole, una exageració i una mentida, i ell ho sap’, ha afirmat, en resposta a l’afirmació de Martínez Mus que les obres finalitzades pel Govern central només aconseguixen ‘el 38% de les previstes’. Amb eixa xifra, el conseller ha qüestionat l’execució del pla i la utilitat de les actuacions en marxa, un marc que la ministra ha rebutjat de pla.

Xoc per les xifres d’execució

Morant ha explicat que l’estat actual de la Rodalia respon a ‘l’herència d’un abandó absolut per part del Govern de Mariano Rajoy’, mentres que l’Executiu de Pedro Sánchez està escometent ‘una inversió extraordinària i històrica’. En el cas de la Comunitat Valenciana, ha precisat, la inversió prevista ascendix a 1.700 milions d’euros. Per a la dirigent socialista, la diferència entre etapes és clara: l’anterior Govern es va dedicar a ‘gestionar la misèria’ i l’actual està ‘invertint com mai, amb un nivell d’execució de més del 80%‘. Amb això, ha subratllat un canvi de prioritats i ha contraposat una visió d’estancament amb una altra centrada en completar actuacions i millorar el servici.

A més, la ministra ha recomanat al conseller que es concentre en les seues competències i ha posat com a exemple la línia de metro posada en marxa després de la DANA de 2024 ‘sense tindre el vistiplau ni els informes favorables per part del comité d’empresa de Ferrocarrils de la Generalitat’. En introduir eixe retret, ha buscat traslladar el focus a la gestió autonòmica i als procediments interns que afecten la seguretat i a la prestació del servici, insistint que la crítica al Govern central no pot basar-se en afirmacions alarmistes.

L’encreuament de declaracions ha evidenciat la disputa política per l’estat i la modernització de la Rodalia en la Comunitat Valenciana. Morant ha defés que la inversió en marxa permetrà revertir carències i ha reiterat que les desqualificacions del conseller només contribuïxen a generar desconfiança entre els usuaris.

Últimes notícies

Els consellers d’Educació i Emergències donaran explicacions en Les Corts pels incendis i el robatori del tresor de Villena

Els consellers d’Educació i Cultura i d’Emergències compareixeran en Les Corts quan s’òbriga el període de sessions per explicar el robatori del tresor de Villena i els incendis de l’estiu. L’oposició critica la falta d’activitat parlamentària i el retard en fixar el calendari i el Debat de política general.

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.

Un incendi forestal complica la faena dels bombers a Polop de la Marina

Set mitjans terrestres, deu dotacions del Consorci de Bombers d'Alacant i cinc unitats forestals lluiten contra un incendi a Polop de la Marina, on s'ha decretat la situació 1 del PEIF per risc sobre la massa forestal.

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.

Processat el presumpte líder a Espanya d’una cèl·lula neonazi de The Base detingut a Castelló

El magistrat de l’Audiència Nacional Antonio Piña ha proposat jutjar David D., detingut a Castelló en 2025, com a presumpte cap de la primera cèl·lula a Espanya de l’organització terrorista neonazi The Base, juntament amb un altre suposat integrant.