11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Morant contraposa l’eficiència i els valors del PSOE a la negligència del Consell de Mazón

Diana Morant, ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, ha contraposat l’eficiència i els valors que atribuïx al PSOE amb el que qualifica de resposta negligent i tardana de l’anterior Consell de Carlos Mazón, una actuació que, segons ha denunciat, va costar 230 vides. El missatge l’ha llançat en un acte a València, on ha marcat distàncies entre dos models polítics i ha subratllat que, al seu juí, la Generalitat sota el PP patix de falta de valors.

Morant ha sostingut que l’actual Govern valencià no representa a una societat solidària, diversa i feminista, i ha descrit el contrast amb una enumeració que oposa inclusió a xenofòbia, respecte a la diversitat LGTBI a lgtbifobia i feminisme a masclisme. Amb eixe marc ha buscat situar el debat en el terreny dels principis a més de la gestió, connectant-lo amb decisions que afecten drets i convivència.

Defensa de la gestió de Sánchez

Enfront d’eixe Consell, ha afirmat que el president del Govern, Pedro Sánchez, lidera un país que creix econòmicament, amb rècord de persones treballant i amb més dones i jóvens ocupats que mai. Ha presentat estos indicadors com a prova d’eficàcia i com a base d’un projecte socialdemòcrata que, en la seua opinió, combina progrés i protecció.

En política exterior, ha reivindicat que Espanya ha pres posició en la guerra d’Ucraïna i que, a nivell mundial, ha denunciat el genocidi atribuït a Israel i a Netanyahu. Com a exemple de l’impacte d’eixe discurs, ha al·ludit al rebot d’un tecno-oligarca de Telegram que, segons ha dit, es va atrevir a respondre a Sánchez quan este va defendre protegir els menors de 16 anys en les xarxes. Per a Morant, estes posicions reforcen el lideratge internacional de l’Executiu.

També ha remarcat que Sánchez és, al seu juí, el principal valor de la socialdemocràcia a Espanya, Europa i el món, a més d’un referent en la defensa de la pau, la justícia social i la lluita contra el totalitarisme. Ho ha dit davant un auditori amb representants del socialisme valencià i agents econòmics i socials.

Preguntada per un possible superdomingo electoral en 2027, ha apuntat que no li té por a la democràcia. En el cas de la Comunitat Valenciana, ha recordat que el PSPV ha defés la convocatòria d’eleccions en situacions de crisi política i institucional, i ha citat dos precedents amb un president dimitit, els dos del PP, esmentant a Francisco Camps i a Mazón.

En l’àmbit nacional, ha assegurat que el context és distint i ha reivindicat a Sánchez com a mur enfront del que descriu com a totalitarisme. Eixa idea, ha subratllat, guia l’estratègia del PSOE.

Sobre les eleccions a Aragó d’este diumenge, ha acusat el president autonòmic, Rafael Azcón, de convocar-les per criteris electoralistes amb l’objectiu d’allunyar-se de la seua relació amb Vox. A més, ha atribuït al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, un càlcul mesurat sobre on li ha interessat obrir urnes i on no.

Últimes notícies

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.

Tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Dénia

Un incendi en la segona planta d'un edifici de nou altures a l'Esplanada Cervantes ha generat una gran quantitat de fum. Tres hòmens han sigut atesos per inhalació i traslladats a l'Hospital de Dénia, i els veïns han sigut confinats en les seues vivendes.

Exhibició de Evenepoel per a guanyar l’etapa regna i vestir-se de groc

Remco Evenepoel es va imposar en solitari en l'etapa regna entre La Nucia i Teulada (172 km), va marcar 4h14:01 i es va enfundar el jersei groc després d'atacar a 13 km de meta. Amb 24 segons sobre João Almeida i Giulio Pellizzari, va deixar la general molt encarrilada mancant l'última jornada.

Un home s’atrinxera en la seua vivenda de Teulada i la Guàrdia Civil negocia

Un home roman atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil ha acudit des de migdia i manté contacte perquè depose la seua actitud.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els servicis d’emergències de la Comunitat Valenciana

El president valencià s'ha posat en contacte amb Juanma Moreno per a posar a la disposició d'Andalusia tots els mitjans i servicis d'emergència i traslladar la seua solidaritat. L'oferiment arriba davant la difícil situació meteorològica i amb seguiment continu del temporal.

Luís Castro reivindica el nivell del Llevant i veu marge per a ser més forts

Luís Castro va assegurar que el Llevant ha elevat el seu nivell des de la seua arribada, encara que va remarcar que encara poden ser més fortes. Abans de visitar a l'Athletic, va demanar anar a guanyar.