11.6 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Més de 800 actuacions pel vent a València i un centenar a Torrent

El temporal de vent ha deixat a València més de 500 servicis de bombers i prop de 300 de la Policia Local des d’este dijous, amb caiguda d’arbres, fanals i antenes, i despreniments en sostres i façanes. El 112 ha mantingut el nivell taronja per ratxes intenses i, com a conseqüència directa, s’han activat tancaments i restriccions preventives en espais públics. Almenys dos persones han resultat ferides en la capital.

Una d’elles ha sigut atesa i traslladada amb ferides lleus després de desprendre’s part de la façana lateral d’un restaurant en la plaça de l’Ajuntament entorn de les 14.00 del dijous. L’altra ha requerit assistència hospitalària després que li caiguera un fanal. La resta d’avisos han estat lligats a la seguretat en la via pública i a la retirada d’elements inestables.

Tancaments i danys en instal·lacions

L’Ajuntament ha indicat que seguixen tancats parcs i jardins, cementeris i activitats a l’aire lliure en instal·lacions esportives, i ha reiterat la seua petició de prudència a la ciutadania. En el poliesportiu de Orriols s’han després plaques del sostre; eixes dependències ja s’havien clausurat de manera preventiva en comptar amb informes que alertaven del risc en la coberta de la piscina, una decisió que s’ha vist referendada pel succeït.

També s’ha intervingut en el poliesportiu de Montolivet per la caiguda d’un arbre en la pista de tenis. L’enllumenat públic ha patit danys significatius: 21 fanals s’han vist afectades directament pel vent o per impactes de branques, i s’han dut a terme abalisaments i retirades per a evitar nous incidents. En els cementeris s’han registrat caigudes de branques i arbres, i els servicis municipals treballen per a recuperar la normalitat amb labors de sanejament i neteja.

A més dels despreniments i l’arbratge, les assistències de bombers i Policia Local s’han centrat en assegurar cornises, revisar façanes amb el risc de caiguda i buidar itineraris per als vianants i viaris. Estes actuacions han buscat reduir el perill d’objectes en altura davant ratxes que han continuat sent intenses durant la jornada.

Torrent activa un dispositiu especial

A Torrent s’ha activat i coordinat un dispositiu municipal de prevenció, seguiment i resposta per l’episodi de vent, que ha deixat al voltant d’un centenar d’incidències sense danys personals. Amb alertes en nivell taronja i groc, les ratxes han superat els 92 km/h i s’han tancat de manera preventiva parcs, jardins i instal·lacions esportives a l’aire lliure.

Les principals incidències en el terme torrentino han sigut la caiguda de branques i arbres en la via pública, fanals danyats o abatuts, despreniments de façanes i rebles, fallades puntuals de subministrament elèctric per arbres sobre el cablejat, tendals arrancats, persianes danyades, trencament de cristalls en panells publicitaris, planxes soltes, tancats i tancaments afectats, vehicles colpejats per branques i pals de senyalització i telefonia caiguts o inclinats. En l’operatiu han participat Policia Local, voluntariat de Protecció Civil i personal de servicis concessionaris i del Consorci Provincial de Bombers, reforçant recursos per a atendre amb rapidesa i assegurar les zones afectades.

Últimes notícies

La UPV impulsa amb IA el diagnòstic i investigació de l’epilèpsia amb volBrain

La plataforma volBrain, desenrotllada per la UPV, aplica IA a l'anàlisi de ressonàncies per a oferir mètriques objectives i reproduïbles. Facilita diagnòstics més precisos i dona suport a la presa de decisions clíniques i la investigació.

3-1: la Real de Matarazzo evidencia la fragilitat de l’Elx

Sucic, Oyarzabal i Óskarsson van firmar el triomf de la Real davant un Elx que va començar millor però es va desunflar després de dos colps abans del descans. remire va ser decisiu.

Finalitza sense ferits l’atrinxerament d’un home en la seua vivenda de Teulada (Alacant)

La Guàrdia Civil ha donat per acabat sense ferits l'atrinxerament d'un home en la seua vivenda de Teulada després de prop de cinc hores. El CICU ha mobilitzat un SAMU i un home ha sigut traslladat a l'Hospital de Dénia; s'instruiran diligències.

Tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Dénia

Un incendi en la segona planta d'un edifici de nou altures a l'Esplanada Cervantes ha generat una gran quantitat de fum. Tres hòmens han sigut atesos per inhalació i traslladats a l'Hospital de Dénia, i els veïns han sigut confinats en les seues vivendes.

Exhibició de Evenepoel per a guanyar l’etapa regna i vestir-se de groc

Remco Evenepoel es va imposar en solitari en l'etapa regna entre La Nucia i Teulada (172 km), va marcar 4h14:01 i es va enfundar el jersei groc després d'atacar a 13 km de meta. Amb 24 segons sobre João Almeida i Giulio Pellizzari, va deixar la general molt encarrilada mancant l'última jornada.

Un home s’atrinxera en la seua vivenda de Teulada i la Guàrdia Civil negocia

Un home roman atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil ha acudit des de migdia i manté contacte perquè depose la seua actitud.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els servicis d’emergències de la Comunitat Valenciana

El president valencià s'ha posat en contacte amb Juanma Moreno per a posar a la disposició d'Andalusia tots els mitjans i servicis d'emergència i traslladar la seua solidaritat. L'oferiment arriba davant la difícil situació meteorològica i amb seguiment continu del temporal.

Luís Castro reivindica el nivell del Llevant i veu marge per a ser més forts

Luís Castro va assegurar que el Llevant ha elevat el seu nivell des de la seua arribada, encara que va remarcar que encara poden ser més fortes. Abans de visitar a l'Athletic, va demanar anar a guanyar.