El Servici de Bombers de l’Ajuntament de València ha iniciat este diumenge la revisió de les façanes dels edificis situats en la plaça de l’Ajuntament amb vista a les mascletaes de les Falles. La campanya se centra en comprovar l’estat de les estructures i detectar possibles elements solts que puguen veure’s afectats per les vibracions dels trets pirotècnics, amb la finalitat de previndre riscos i garantir la seguretat del nombrós públic que acudix a estos actes multitudinaris.
L’objectiu d’estes inspeccions és localitzar i assegurar peces susceptibles de desprendre’s durant els trets, com a cornises, balcons i diferents elements ornamentals, i verificar la seua estabilitat. Els equips també posen el focus en antenes, tendals i qualsevol component inestable que no estiga correctament subjecte. En paraules del regidor d’Emergències i Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, ‘es revisaran els 29 edificis que envolten la plaça de l’Ajuntament amb especial atenció a les façanes, antenes, tendals i qualsevol element que no estiga subjecte, que puga desprendre’s amb facilitat o que puga resultar inestable’.
Revisió preventiva fins al 22 de febrer
Cavaller ha informat que ‘els treballs de revisió es prolongaran fins al pròxim 22 de febrer’, un calendari que permet completar la posada a punt abans de l’inici oficial de les Falles. Així, les incidències que es detecten podran abordar-se amb antelació suficient per a evitar contratemps durant l’arrancada de les mascletaes, que començaran l’1 de març.
El dispositiu desplegat per a estes labors està integrat per un vehicle lleuger i un altre dotat d’un braç extensible, capaç d’aconseguir tots els nivells de les façanes. Gràcies a estos mitjans, els bombers podran esmenar xicotets desperfectes detectats en cornises o paraments exteriors i, si localitzen alguna deficiència de major envergadura, la comunicaran a les comunitats de propietaris perquè s’executen les reparacions necessàries abans de l’inici de les festes.
A més, el regidor ha subratllat que amb esta revisió s’evita la caiguda d’objectes sobre espectadors o vianants ‘abans, durant o després de la mascletà’, i ha posat en valor el treball del Cos de Bombers de l’Ajuntament de València, ‘que minimitza qualsevol incident tenint en compte, a més, que la mascletà és l’acte més multitudinari de les Falles i la seguretat de tots és fonamental per a gaudir de la festa’. Estes actuacions preventives reforcen la protecció del públic i dels immobles que envolten la plaça, i busquen que cada tret es desenrotlle amb normalitat i sense sobresalts.
La revisió de façanes, cornises i elements afegits es concep com la primera capa del dispositiu de seguretat de la plaça de l’Ajuntament durant les Falles. En identificar i corregir xicotetes fallades estructurals o de subjecció, es reduïx la possibilitat de despreniments provocats per les vibracions, s’acurta el temps de resposta davant qualsevol incidència i es facilita que la celebració transcórrega amb fluïdesa en un dels punts neuràlgics de la ciutat.



