El Consell interpreta el resultat a Aragó com a suport al projecte de Pérez Llorca

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha valorat este dilluns que el resultat de les eleccions a Aragó suposa ‘la penalització màxima al partit de Pedro Sánchez’ i un ‘suport als partits de centre dreta’. Ha emmarcat eixa lectura com un recolzament a les mesures del Govern de la Comunitat Valenciana i, en particular, al projecte que encapçala Juanfran Pérez Llorca.

Barrachina ha sostingut que la tendència de les urnes és un suport a polítiques de centre dreta i ha vinculat eixe missatge amb iniciatives ja impulsades en l’autonomia, com la supressió del ‘impost a la mort’, la lliure elecció per part de les famílies de la llengua educativa o el reforç de l’eficàcia en els servicis públics. Segons ha dit, els comicis aragonesos han reforçat el full de ruta del Consell i la determinació per mantindre el rumb de les seues reformes.

El portaveu també ha destacat el comportament electoral a la província de Terol, on, ha subratllat, el Partit Popular ha guanyat amb folgança, seguit de Vox, i el Partit Socialista ha quedat com a tercera força. Ha recalcat el valor simbòlic d’eixe resultat en tractar-se, ha dit, de la província més veïna a la Comunitat Valenciana, i ha interpretat que la lectura en clau territorial transcendix al mapa autonòmic.

En el pla polític nacional, Barrachina ha interpretat els comicis com un castic a referents del sanchismo. Ha citat a l’exministra i ex portaveu Pilar Alegría i ha afegit que la situació ‘penalitzarà’ a la ministra de Ciència i secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, pel seu vincle amb el president. Ha al·ludit a més a unes declaracions de Morant del cap de setmana en les quals va qualificar a Pedro Sánchez com ‘un referent mundial per a la socialdemocràcia’, i ha considerat ‘verdaderament cridaner que en els últims tres anys a Espanya, on se’l coneix més que a nivell mundial, haja perdut les últimes huit convocatòries electorals’. Amb eixe argument, ha insistit en una lectura estatal de l’ocorregut a Aragó.

Aigua i transvasaments en el debat

Com a conseller d’Agricultura, Barrachina ha situat també l’aigua en el centre de la seua anàlisi. Ha afirmat que respecta la postura del candidat popular aragonés Jorge Azcón que sota el seu govern no anava a haver-hi transvasament de l’Ebre i ha reiterat que Espanya necessita un pla hidrològic nacional. Ha emmarcat eixa demanda en la necessitat de coordinar decisions que afecten diverses conques i territoris.

Així mateix, ha considerat ‘infame que els diners dels espanyols vaja per a finançar programes nacionals de transvasament d’aigua i de construcció de dessalinitzadores al Marroc‘, país que ha definit com a ‘amic però competidor dels nostres agricultors’. Amb eixa crítica, ha vinculat la política hídrica a la defensa del camp valencià i a la competència que percep en mercats pròxims.

El portaveu ha afegit que la falta de manteniment a Espanya no afecta només als ferrocarrils, sinó també a les infraestructures hidràuliques, per la qual cosa ha reclamat conservar i mantindre els actuals transvasaments. Ha conclòs: ‘Nosaltres sí que creiem que a Espanya hi ha aigua més que suficient i que el que toca és fer un repartiment just’, subratllant que la seua prioritat passa per preservar els recursos existents mentres es definix un marc comú.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.