Pérez Llorca defén al Consell per les adjudicacions de vivendes públiques a Alacant i l’oposició demana dimissions

Pérez Llorca ha defés l’actuació de la seua Consell davant les irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i ha contraposat la seua gestió a la de l’anterior govern. En la seua primera sessió de control en Les Corts Valencianes, PSPV i Compromís han demanat dimissions, mentres el president ha reivindicat l’estabilitat i la necessitat de centrar-se en la gestió.

‘Porte dos mesos i mig i estic posant orde al que no van ordenar en el seu moment’, ha afirmat, per a subratllar que el que incomoda a l’oposició és que, amb ‘diàleg, enteniment i col·laboració’, es puga fer ‘una política útil’. Ha rebutjat entrar ‘en la crispació constant’ i ha insistit que la seua prioritat és corregir fallades del sistema i donar transparència al procés d’accés a vivenda pública.

Reforç de controls en vivenda pública

El president ha explicat que el seu Govern ha suspés de sou i de feina al funcionari presumptament implicat i ha posat el cas en mans de la Fiscalia. Ha remarcat que eixe treballador va ser prèviament ascendit durant l’anterior Consell i ha reconegut que s’ha de reforçar el control del sistema. Segons ha detallat, ja s’està aplicant més publicitat i transparència en les convocatòries i s’ha introduït l’arrelament com a criteri de baremació, amb l’objectiu de prioritzar a sol·licitants amb vincles objectius amb el municipi i reduir discrecionalitats.

Des del PSPV, el seu síndic José Muñoz ha acusat el PP de ‘tràfic d’influències‘ per a apropiar-se de vivendes mentres jóvens suporten llargues cues, i ha assenyalat que el primer treball de l’oficina antiokupes del Consell serà ‘anar al residencial Els Naus i desallotjar als okupes del PP’. Per a Muñoz, Pérez Llorca i el PP ‘han perdut qualsevol àpex d’autoritat moral’. Ha instat el president a ‘cessar el càrtel de la vivenda que ha creat el seu partit’, a destituir la vicepresidenta i consellera de Vivenda, Susana Camarero, i a demanar als adjudicataris vinculats al PP que retornen els immobles.

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha criticat que estes adjudicacions ‘expliquen molt bé la política de vivenda del PP’: ‘Vivendes de luxe per als seus mentres 75.000 habitants esperen’ una residència. A més, ha qüestionat la gestió del Consell en àrees social, sanitària i educativa. Baldoví ha retret a Pérez Llorca que no demane l’acta de diputat a Carlos Mazón, absent en el ple, i li ha preguntat si mantindre a tot el seu Consell és el que vol la ciutadania. El president ha respost que el que es vol és estabilitat i que Compromís seguisca en ‘l’oposició’.

Petició d’eleccions i resposta del president

‘Si tan segur està d’això, convoque eleccions’, li ha reptat Baldoví. Pérez Llorca ha contestat anunciant una ajuda directa de 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024, en les inundacions del qual van morir 230 persones a la província de València. Amb això, ha volgut lligar la seua gestió a mesures concretes i d’impacte immediat per als afectats.

‘Per a això m’han elegit president per a evitar la crispació i treballar per a millorar la societat’, ha afegit. També ha enlletgit a Baldoví que no volguera reunir-se amb ell: ‘Per a millorar prebendes del seu partit no té pudor d’asseure’s amb mi, però per a millorar la vida dels valencians, sí’.

El síndic de Vox, José María Llanos, ha demanat avanços en els compromisos assumits per a la investidura, com la baixada d’impostos, la defensa del camp i de les senyes d’identitat valencianes o la repatriació d’immigrants, a més de sol·licitar una comissió d’investigació sobre les vivendes d’Alacant. Pérez Llorca ha agraït eixe to propositiu i ha assegurat que en els 80 dies al capdavant de la Generalitat ja s’han activat mesures acordades amb Vox, com a rebaixes fiscals, un nou pla de simplificació i millores en sanitat i vivenda.

El president ha reconegut discrepàncies amb Vox en matèria lingüística —la formació li reclama defendre ‘el valencià de veritat’ front ‘a la separatista Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL)‘—. Ha manifestat que creu en l’AVL encara que ‘hi ha coses que es poden millorar’, i s’ha mostrat convençut que arribaran a un enteniment en esta i altres qüestions.

Últimes notícies

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.