Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va iniciar el seu camí cap al Mundial 2027 amb una victòria per 3-0 davant Islàndia que va deixar a Sonia Bermúdez satisfeta pel resultat i inconformista amb el marcador. La seleccionadora va destacar que els tres punts van ser ‘molt positius’ en esta arrancada i va admetre que l’equip podia haver ampliat el compte perquè ‘l’exigència és ací’.

Bermúdez va emmarcar eixa autoexigència en la lluita pel lideratge del grup, on cada gol pot inclinar la balança. Per això va subratllar que ‘seran crucials els gols més enllà del dol directe contra Anglaterra’. La golejada anglesa a Ucraïna (1-6) en l’altre partit de l’A3 va reforçar eixa idea i va elevar el llistó per a les pròximes jornades.

Exigència i lectura del partit

‘L’objectiu eren els tres punts, no és fàcil jugar contra un equip que fica línia de sis i que acovardix els espais. La seua portera ha estat molt bé. Estem contentes pels tres punts’, va resumir l’entrenadora en valorar una trobada marcada pel bloc sota islandés i la falta de buits.

En un grup curt, amb rivals d’alt nivell, la diferència de gols pot decidir posicions més enllà de l’enfrontament directe. Com més ampli siga el marcador, major serà la renda acumulada enfront del rival directe i menor la dependència del resultat particular, un context que explica la insistència de Bermúdez a afinar la punteria.

Eixe plantejament va obligar a Espanya a madurar les jugades i a insistir fins a trobar el camí del gol, un aspecte en el qual la tècnica va veure marge de millora. ‘Sabíem que Anglaterra tenia moltes opcions de guanyar i ens haguera agradat fer algun gol més’, va afegir, conscient que l’eficàcia de cara a porteria marcarà diferències conforme avance la competició.

Amb el 3-0, Espanya arranca amb confiança i sosté un missatge clar: sumar és innegociable, però no n’hi ha prou amb guanyar. La pròpia seleccionadora ho va sintetitzar en una idea que travessa el vestuari: l’exigència és ací i cada oportunitat per a augmentar l’avantatge compta en l’objectiu d’arribar amb força al Mundial 2027.

Últimes notícies

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.