Juan Luis Gandia i Ángeles Solanes es disputaran el rectorat de la Universitat de València en una segona volta que se celebrarà el 12 de març, després que en la primera cita cap dels aspirants haja aconseguit la majoria absoluta exigida.
Amb el recompte provisional, la UV ha informat que Gandia ha obtingut un 42,69% del vot ponderat i Solanes un 38,93%. Carles Padilla s’ha situat en tercera posició amb un 11,89% i Fran Ródenas en quarta amb un 6,47%. La comissió electoral proclamarà els resultats definitius dilluns que ve.
Vot ponderat i participació
El desglossament per col·lectius ha mostrat diferències clares. Entre el personal docent i investigador doctors amb vinculació permanent, Gandia ha liderat amb un 23,40% i Solanes ha sumat un 18,80%, mentres que Padilla ha acumulat un 5,47% i Ródenas un 3,32%. En el col·legi de no doctors o sense vinculació permanent, Solanes ha reunit un 5,66% i Gandia un 5,10%, per davant de Padilla amb un 1,29% i Ródenas amb un 0,61%.
En el personal d’investigació en formació, Solanes ha aconseguit un 0,59% i Gandia un 0,47%, seguits per Padilla amb un 0,15% i Ródenas amb un 0,09%. L’estudiantat ha recolzat a Solanes amb un 11,98% i a Gandia amb un 7,89%, mentres que Padilla ha aconseguit un 3,64% i Ródenas un 1,47%. Entre el personal tècnic, de gestió i d’administració i servicis, Gandia ha vençut amb un 5,81%, per davant de Solanes amb un 1,88%, Padilla amb un 1,32% i Ródenas amb un 0,97%.
En total, 57.920 persones estaven convocades a les urnes. La participació ha sigut molt alta en el cens de PDI doctores amb vinculació permanent, on ha votat un 82,79%, i moderada en el PDI no doctor o sense vinculació permanent, amb un 36,65%. Entre els 661 membres del personal d’investigació en formació ha votat un 24,51%. L’estudiantat de grau i postgrau, amb més de 49.246 censats, ha registrat un 8,43% de participació, i en el PTGAS, amb 2.961 persones, ha votat un 51,67%. Estes diferències de mobilització per col·lectius ajuden a entendre el repartiment final del vot ponderat.
Al no aconseguir-se majoria absoluta, el reglament electoral conduïx a una segona volta entre els dos candidats més votats. Amb la proclamació definitiva prevista per al dilluns, quedarà tancat l’escrutini i es confirmarà el duel entre Gandia i Solanes per al 12 de març.
Es tracta de la segona vegada que quatre candidatures opten al rectorat de la UV. En 2010 es van presentar Esteban Morcillo, María Antonia García Benau, Vicent Soler i Antoni Furió; van arribar a la segona volta García Benau i Morcillo, que va resultar triat rector. En 2018 també va haver-hi més de dos candidatures, amb tres aspirants; es va arribar a una segona volta entre Vicent Martínez i Mavi Mestre, qui es va convertir en la primera rectora de la universitat.



