El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies atrapat a Abu Dhabi pel tancament de l’espai aeri després de l’atac d’Israel i els Estats Units a l’Iran i la resposta d’este país. A la seua arribada, l’entrenador Gonzalo Muinelo va assenyalar que durant eixe temps van sentir explosions però no van arribar a veure res, i que la població local va mantindre en general la seua rutina, la qual cosa va contribuir a rebaixar la inquietud del grup.

El tècnic va explicar que en alguns moments van sonar alertes en els telèfons mòbils i van seguir el protocol de seguretat establit. Estes mesures els van obligar a estar atents sense alterar en excés la seua dinàmica dins de l’hotel, on van prioritzar la calma i el compliment d’indicacions.

Quatre dies d’hotel i protocols

Des del tancament de l’espai aeri, els huit equips participants en el torneig organitzat per l’Eurolliga van romandre reclosos al seu hotel. La impossibilitat de volar i les restriccions de moviment van obligar a esperar indicacions per a reprogramar l’eixida, un escenari que va generar incertesa per no saber quan podrien tornar.

Muinelo va subratllar que el club va estar molt pendent i va treballar per a accelerar el retorn, i que l’Eurolliga es va comportar bé amb l’expedició. Per a contindre l’ansietat, el cos tècnic va tractar de crear rutines i normalitat: despertar-se a la mateixa hora, dinàmiques de grup i acompanyament constant perquè els jugadors se sentiren abrigallats.

Les famílies van seguir de prop l’evolució de la situació i, segons l’entrenador, van demostrar fortalesa i confiança en el grup i en l’entitat. Eixe suport, unit al treball del cos tècnic, va ajudar a mantindre la serenitat malgrat el soroll d’algunes explosions i de la falta de certeses sobre els terminis de reobertura de l’espai aeri.

La confirmació que podrien volar a Turquia este dimarts es va viure com un punt d’inflexió. La possibilitat d’enllaçar una ruta segura fora de la zona afectada va permetre activar el viatge de retorn i va dissipar la sensació d’espera indefinida que havia marcat els dies anteriors.

Retorn a València i volta a la normalitat

Ja a València, el grup va expressar alleujament. Els jugadors van comentar que Espanya feia olor diferent i van mostrar ganes de veure a les seues famílies, tornar a entrenar i recuperar el seu dia a dia. Després de quatre jornades sense competició ni desplaçaments, la prioritat va passar a ser reenganxar-se com més prompte millor al treball i tancar un episodi que, malgrat la tensió inicial, es va saldar sense incidents per a l’expedició.

Muinelo va valorar l’experiència com una prova de maduresa per a un equip jove: la convivència prolongada en un espai limitat, el compliment de protocols i la necessitat d’adaptar-se a canvis sobtats van exigir disciplina i cohesió. El suport del club i de l’organitzador, juntament amb l’actitud dels jugadors, van ser claus per a travessar la situació amb serenitat i tornar en les millors condicions possibles.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El transport marítim encara la guerra de l’Iran amb incertesa i alerta pel gas

La guerra de l'Iran va reavivar la incertesa en el transport marítim, amb desviaments pel Cap de Bona Esperança, costos a l'alça i temor pel subministrament de gas. Espanya confia en la resiliència dels seus ports i a resoldre tensions amb els EUA.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.