L’aeroport de Castelló manté la senda de creixement a l’inici de 2026 i va tancar febrer amb 12.689 passatgers, un 22% més que un any abans, el millor registre de la seua història per a este mes. L’avanç reflectix la inèrcia positiva de la infraestructura i anticipa un salt de connectivitat just abans del canvi de temporada.
En l’acumulat dels dos primers mesos, la instal·lació ha comptabilitzat 24.809 viatgers, un 17,7% més que en el mateix període de 2025. Este ritme d’augment, encara en temporada baixa, establix les bases per a una primavera i un estiu amb més opcions de vol, en duplicar-se l’oferta de connexions a la fi de març. El diferencial enfront de 2025 és consistent amb la millora de febrer, la qual cosa indica una tendència sostinguda i no un repunt puntual.
La directora general de Aerocas, Raquel París, ha destacat que 2026 ‘és un any clau per a l’aeroport de Castelló en termes de trànsit comercial’, ja que s’ha programat el major nombre de rutes regulars fins a la data, amb un total de 16. El reforç de la xarxa, combinat amb una major disponibilitat de places, està cridat a sostindre el creixement de la demanda.
Més rutes i calendari de reobertures
En este context, a la fi de març l’aeroport duplicarà la seua oferta actual de connexions amb la reincorporació de cinc rutes estivals, totes operades per Ryanair. El retorn d’estes línies ampliarà de colp la llista de destinacions i oferirà més alternatives de viatge des de Castelló.
En concret, el 29 de març es reprendran les connexions amb Berlín i Budapest; el 30 de març, les de Milà i Cracòvia; i el 31 de març, la de Düsseldorf Weeze. Estes reobertures s’han programat de manera escalonada per a compassar la transició a la temporada d’estiu.
Estes rutes se sumaran a les que operen durant tot l’any amb Brussel·les, Londres, Bucarest, Cluj i Madrid, que sostenen el trànsit en els mesos de menor demanda i consoliden la base de passatgers recurrents.
A més, a la fi de maig es reactivaran els vols amb Bilbao i Oviedo. Al juny començaran a operar les noves rutes amb Manchester i Bolonya i es recuperarà la connexió amb Porto, mentres que al juliol tornarà la línia amb Palma. Este calendari va desplegant progressivament la capacitat per a captar tant viatgers internacionals com domèstics.
Per a enguany, l’aeroport ha programat la major operativa de la seua història, amb 2.400 vols regulars i més de 400.000 places oferides. L’objectiu és superar el rècord anual aconseguit en 2025, quan va registrar 318.309 passatgers, una meta que guanya tracció amb més freqüències i més seients disponibles.



