Un cotxe ha caigut este dijous per un terraplé a la via del TRAM d’Alacant a l’altura de la Vila Joiosa per causes que no s’han determinat, sense que s’hagen registrat ferits, i la circulació s’ha interromput entre les estacions de Cala Piteres i Creueta.
El succés s’ha produït poc abans de les 11 hores al carrer Finlàndia de la Vila Joiosa, en precipitar-se un vehicle particular des d’un pont de la carretera situat sobre la traça de la línia 1, en les proximitats del baixador de Paradís. La caiguda ha deixat la via interceptada i ha obligat a activar un protocol de seguretat per a poder treballar en la zona.
Cort de tensió i busos substitutoris
Per a retirar el cotxe amb seguretat s’ha requerit el tall de tensió en la línia, una mesura que desenergiza la infraestructura elèctrica per a permetre l’accés dels equips d’emergència. De manera paral·lela, FGV ha establit un servici substitutori amb autobús entre El Campello i Creueta, sense parades intermèdies, per la qual cosa els baixadors de Venda Lanuza, Paradís i La Vila Joiosa han quedat sense servici durant la incidència.
Les mateixes fonts han confirmat que no s’han registrat danys personals ni en el cotxe ni en el comboi. El conductor, un jove que pel que sembla ha patit una distracció, ha eixit pel seu propi peu i ha abandonat el vehicle. Quan el tramvia ha arribat a l’altura de l’obstacle, ha frenat i l’impacte posterior ha sigut lleu, la qual cosa ha evitat conseqüències majors tant per als ocupants com per als viatgers.
FGV treballa, en col·laboració amb els Bombers del Consorci provincial, per a retirar el vehicle i revisar la infraestructura amb la finalitat de recuperar la normalitat al més prompte possible, i ha indicat que espera que la circulació es reprenga a primera hora de la vesprada.
En l’operatiu han intervingut una unitat de comandament de direcció, dos bombes urbanes pesades, un furgó de transport de personal, un sergent, un cap i sis bombers del parc de Benidorm.



