Bernabé agraïx al Consell la coordinació per a repatriar a valencians d’Orient Mitjà

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha agraït al Consell ‘la bona disposició i la col·laboració’ en la repatriació de valencians des d’Orient Mitjà. Es tracta d’un treball que busca facilitar retorns segurs als qui el necessiten, en un context que ha obligat a activar mecanismes d’assistència a ciutadans en l’exterior.

Bernabé no ha oferit una xifra de persones de la Comunitat pendents de ser traslladades i ha insistit que l’operació l’està portant el Ministeri d’Afers exteriors, en ‘coordinació total amb els territoris’. Eixa coordinació es recolza en la col·laboració amb la Generalitat per a canalitzar els casos que es coneixen per les vies autonòmiques i locals, evitant duplicitats i accelerant els tràmits imprescindibles.

Coordinació entre Exteriors, ambaixades i Generalitat

‘Es tracta de milers d’espanyols. El Ministeri està parlant amb les ambaixades i les ambaixades amb els afectats; i nosaltres estem en coordinació amb la Generalitat pels casos que puguem conéixer’, ha assegurat. Este esquema de treball permet centralitzar la informació, verificar la situació de cada afectat i mantindre un contacte directe amb els qui han sol·licitat ajuda.

En la pràctica, el flux entre administracions i representacions diplomàtiques servix per a ordenar llistats de persones afectades, compartir dades de contacte i resoldre gestions necessàries per al desplaçament. Amb això es pretén prioritzar atencions segons urgència i preparar solucions de trasllat en funció de la disponibilitat i seguretat de les rutes, sempre sota la direcció del Ministeri.

Encara que no s’ha facilitat un número concret en la Comunitat Valenciana, la referència a ‘milers d’espanyols’ apunta a la magnitud del dispositiu en tot el país i explica la necessitat d’una resposta coordinada en diversos nivells. En este context, el paper del Consell s’ha centrat en donar suport a la identificació de valencians en trànsit o residents en la zona i a mantindre l’enllaç amb la Delegació del Govern per a resoldre incidències i dubtes de manera àgil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.