El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat un pla perquè els ajuntaments puguen destinar a la construcció de vivendes partix del sòl dotacional municipal que porta anys sense desenrotllar-se en la Comunitat Valenciana. Segons ha defés, només amb emprar la mitat d’eixos terrenys es podrien alçar unes 120.000 vivendes, la qual cosa contribuiria a alleujar el problema d’accés a la vivenda.
El cap del Consell ha xifrat en 8 milions de metres quadrats la bossa de sòls dotacionals inactius des de fa 15 o 20 anys. La proposta perseguix fer ‘un pas més’ i habilitar canvis normatius en la tramitació del Pla Simplifica 2 que s’està portant a les Corts Valencianes, amb l’objectiu de permetre plans residencials locals i accelerar decisions que hui romanen bloquejades per falta de desenrotllament. Amb això, els consistoris podrien reorientar parcel·les sense ús cap a promocions residencials, activant sòl que ja existix i oferint una via ràpida per a incrementar l’oferta sense demorar nous processos.
L’anunci ha arribat quan es complixen 100 dies del nomenament de Pérez Llorca al capdavant del Consell, en el marc de ‘Per més Comunitat’, una iniciativa organitzada pel diari Las Provincias amb motiu del seu 160 aniversari. En eixe fòrum, el president ha articulat el pla com una mesura immediata per a impulsar oferta residencial des de l’administració local i guanyar temps mentres es concreten altres polítiques de vivenda.
Noves estacions d’ITV per a reduir la congestió
En el mateix acte, Pérez Llorca ha avançat que ‘en breu’ es posaran en marxa tres noves estacions de la Inspecció Tècnica de Vehicles, situades a Segorbe, Onda i Torrent. Segons ha precisat, la seua obertura permetrà atendre unes 50.000 inspeccions més i es localitzaran en les zones amb major congestió, amb la intenció de retallar esperes i facilitar les revisions obligatòries.
Sobre l’origen dels problemes en este servici, el president ha assenyalat que ‘és ‘culpa d’aquells polítics que governen amb el llibre de la ideologia davall del braç’ i que van fer que estes estacions passaren de ser de gestió privada a la gestió pública ‘de la nit al dia’, ‘sense cap mena de planificació’ i deixant a tots ‘completament abandonats’.
Valoració sobre el cas d’Alacant
Preguntat per la situació de l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, després de la polèmica sobre adjudicacions de vivendes protegides en el residencial Els Naus, ha afirmat que, ‘sincerament’, creu que ‘ha sabut reaccionar, ha detectat un problema, l’ha controlat immediatament’ i ha traslladat les irregularitats a la Fiscalia. A més, ha afegit, ‘ha apartat a persones i ha exigit responsabilitats als qui considera que ‘no van actuar correctament”, alguna cosa que, en la seua opinió, evidència ‘una vegada més’ que en el PP ‘s’assumixen responsabilitats polítiques’, mentres que ‘aquells que critiquen tant generalment adopten assumixen poques responsabilitats’.



