Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l’Agència Municipal de Lloguer, un nou servici públic que dissenyarà i implementarà la societat municipal Aumsa. La previsió és que estiga operativa al llarg del mandat i compta amb una dotació inicial de 300.000 euros consignada per a 2026.

L’objectiu és activar vivendes buides i facilitar lloguers assequibles. L’agència garantirà als propietaris el cobrament puntual de la renda mentres la vivenda estiga arrendada, a canvi d’oferir preus per davall de la mitjana del mercat. Amb això es pretén ampliar l’oferta accessible per a jóvens i altres col·lectius amb dificultats en el mercat lliure.

Garanties per a captar vivendes buides

L’Ajuntament habilitarà una bossa de pisos que, fins i tot estant en condicions de ser habitats, romanen tancats pel temor dels seus amos a impagaments, ocupacions o danys. En aportar seguretat de cobrament i una interlocució pública, el consistori busca que eixos immobles isquen al mercat a preus continguts, la qual cosa reduïx el risc per als propietaris i dona més opcions als inquilins.

Segons el regidor d’Urbanisme i Vivenda, Juan Giner, ‘existixen nombroses vivendes buides els propietaris de les quals són en molts casos xicotets estalviadors de rendes mitjanes que no les posen en lloguer per por’. ‘El nostre objectiu amb esta mesura és aportar seguretat i estabilitat a eixos xicotets propietaris garantint-los el cobrament puntual de la seua renda a canvi que traguen al mercat la seua vivenda a preus assequibles per a les persones amb menors possibilitats econòmiques’, detalla.

La iniciativa forma part dels compromisos de l’alcaldessa, María José Catalá, i s’emmarca en l’impuls al Pla + Vivenda, el programa municipal amb el qual es pretén posar a la disposició de la ciutadania més de 1.000 vivendes de protecció pública al llarg del mandat.

Aumsa assumirà el disseny i la gestió diària de l’agència, amb personal dedicat a tramitar expedients i a l’atenció a propietaris i inquilins, i incloent una línia telefònica gratuïta 900. L’encàrrec contempla a més una campanya de comunicació en ràdio, mitjans digitals i xarxes socials, així com possibles convenis amb col·legis professionals, entitats i companyies d’assegurances per a reforçar la confiança i la captació.

L’encàrrec s’empara en la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic, que permet a l’Ajuntament encarregar estes prestacions als seus mitjans propis, en este cas l’empresa municipal Aumsa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Agricultura ha invertit 26,4 milions a Chiva pels danys de la dana

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 26,4 milions a Chiva entre ajudes directes i obres per a recuperar vivers, regadius, parcel·les i camins danyats per la dana. Les actuacions continuen en marxa i la xifra final d'inversió pot augmentar.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb zones per a frenar inundacions

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 quilòmetres amb zones de laminació, senderes i reforestació.

Mor un home de 59 anys després d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys, de nacionalitat colombiana, ha mort en la nit d'este dimecres després de rebre un tret mentres era al balcó de la seua vivenda a Alacant. El succés va ocórrer sobre les 22.00 a Carolines Altes; la Policia investiga i no hi ha detencions.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb 20 km i zones inundables

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 km amb zones de laminació i àrees inundables per a mitigar riuades.

Condemnat a 11 anys de presó per set robatoris en vivendes d’Alacant i El Campello

L'Audiència Provincial d'Alacant ha confirmat 11 anys de presó per a un home que va assaltar set vivendes entre gener i febrer de 2025. El tribunal manté els atenuants de reparació del mal i alteració mental i l'agreujant de reincidència.

Tres detinguts a Paterna per vendre cocaïna i amenaçar amb armes a clients deutors

La Policia ha arrestat a dos hòmens i una dona per presumpte narcotràfic i amenaces a clients morosos a Paterna. Es van confiscar cocaïna, una arma simulada i diners.

Kambwala entrarà en la convocatòria per a Vitòria i Pau Navarro és dubte

Willy Kambwala torna després de set mesos i entrarà en la llista del Vila-real per a visitar a l'Alabés a Vitòria. Pau Navarro és dubte a costa de l'entrenament de hui.

Desmantellada una plantació interior de marihuana en una vivenda de la falda del Montgó a Dénia

Dos hòmens de 38 i 47 anys, amb antecedents, han sigut detinguts després de desmantellar una plantació interior en una vivenda del Montgó, a Dénia. La Policia va intervindre 46,77 quilos de fulla, 13,07 de picada i 10.500 euros.