Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per deficiències legals en l’emmagatzematge i la comercialització de matèries regulades. L’actuació s’ha emmarcat en les seues competències en armes i explosius i busca reforçar la seguretat en plena campanya fallera, quan augmenten la compra i l’ús de petards i focs artificials.

Després de les inspeccions, s’ha comprovat que dos dels locals mancaven de la preceptiva autorització per a la venda d’articles pirotècnics, mentres que uns altres excedien la quantitat de material permesa. La llicència acredita que el punt de venda complix les condicions tècniques i de seguretat; superar els límits autoritzats implica manejar més càrrega explosiva de la contemplada, amb el consegüent increment del risc i la vulneració de la normativa.

En un dels establiments s’ha detectat a més emmagatzematge d’articles pirotècnics a l’interior de vehicles sense reunir els requisits exigits. Este tipus de pràctiques contravé les mesures de seguretat dissenyades per a minimitzar el risc d’incendi o detonació accidental durant el transport i la custòdia del gènere.

Controls en la campanya fallera

En total s’han aprehés 316 quilograms de contingut net explosiu (NEC), és a dir, la part del producte que està subjecta a regulació per ser el component estrictament explosiu. Com a resultat de les irregularitats detectades s’han proposat cinc denúncies, que podrien derivar en sancions administratives i en la immobilització del material intervingut conforme a la normativa aplicable.

La investigació i les inspeccions han sigut realitzades per agents de la Intervenció d’Armes de la Comandància de València, dins de la seua labor de control i supervisió d’establiments autoritzats i del compliment dels límits d’emmagatzematge i venda.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Agricultura ha invertit 26,4 milions a Chiva pels danys de la dana

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 26,4 milions a Chiva entre ajudes directes i obres per a recuperar vivers, regadius, parcel·les i camins danyats per la dana. Les actuacions continuen en marxa i la xifra final d'inversió pot augmentar.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb zones per a frenar inundacions

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 quilòmetres amb zones de laminació, senderes i reforestació.

Mor un home de 59 anys després d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys, de nacionalitat colombiana, ha mort en la nit d'este dimecres després de rebre un tret mentres era al balcó de la seua vivenda a Alacant. El succés va ocórrer sobre les 22.00 a Carolines Altes; la Policia investiga i no hi ha detencions.

El Monnegre serà el corredor verd més llarg d’Alacant amb 20 km i zones inundables

La Generalitat destinarà 3,5 milions per a transformar el riu Monnegre en un corredor verd de 20 km amb zones de laminació i àrees inundables per a mitigar riuades.

Condemnat a 11 anys de presó per set robatoris en vivendes d’Alacant i El Campello

L'Audiència Provincial d'Alacant ha confirmat 11 anys de presó per a un home que va assaltar set vivendes entre gener i febrer de 2025. El tribunal manté els atenuants de reparació del mal i alteració mental i l'agreujant de reincidència.

Tres detinguts a Paterna per vendre cocaïna i amenaçar amb armes a clients deutors

La Policia ha arrestat a dos hòmens i una dona per presumpte narcotràfic i amenaces a clients morosos a Paterna. Es van confiscar cocaïna, una arma simulada i diners.

Kambwala entrarà en la convocatòria per a Vitòria i Pau Navarro és dubte

Willy Kambwala torna després de set mesos i entrarà en la llista del Vila-real per a visitar a l'Alabés a Vitòria. Pau Navarro és dubte a costa de l'entrenament de hui.

Desmantellada una plantació interior de marihuana en una vivenda de la falda del Montgó a Dénia

Dos hòmens de 38 i 47 anys, amb antecedents, han sigut detinguts després de desmantellar una plantació interior en una vivenda del Montgó, a Dénia. La Policia va intervindre 46,77 quilos de fulla, 13,07 de picada i 10.500 euros.