Cinc persones ateses per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Pedralba

Un incendi declarat de matinada en una vivenda del carrer Bugarra de Pedralba va deixar a cinc persones afectades per inhalació de fum i va obligar a mobilitzar un ampli dispositiu sanitari i de bombers fins a la zona.

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències va rebre l’avís de l’incendi a la 1.40 hores d’este divendres, la qual cosa va permetre activar amb rapidesa els recursos necessaris. Fins a la vivenda es va desplaçar una unitat del SAMU i una altra de Suport Vital Bàsic, amb l’objectiu d’atendre immediatament els possibles afectats pel fum i previndre complicacions respiratòries.

Atenció sanitària als afectats

Els servicis mèdics van assistir a cinc persones per inhalació de fum. Quatre d’elles es van desplaçar pels seus propis mitjans fins al centre de salut de la localitat, on van ser avaluades i ateses pel personal sanitari. Este comportament és habitual en incidents d’este tipus, quan els afectats es troben conscients i poden moure’s sense ajuda, encara que requerixen supervisió mèdica per a descartar danys pulmonars o crisis respiratòries posteriors.

La quinta afectada va ser una dona de 67 anys, que va necessitar un seguiment més estret i va ser traslladada en l’ambulància del SAMU a l’Hospital de Llíria. Este trasllat respon als protocols habituals en casos d’inhalació de fum en persones d’edat avançada, que poden presentar un major risc de complicacions a causa de possibles problemes respiratoris previs o a la intensitat de l’exposició.

En paral·lel, el Consorci Provincial de Bombers de València va desplaçar fins a la vivenda tres dotacions procedents dels parcs de L’Eliana, Paterna i Chiva, a més del sergent de Paterna, per a coordinar les labors d’extinció i garantir la seguretat en la zona. La presència de diverses dotacions indica que el foc presentava una entitat suficient com per a requerir un desplegament coordinat, tant dins de la vivenda com en l’entorn immediat.

Els bombers van treballar en l’extinció de l’incendi i en la ventilació de l’immoble, amb la finalitat de reduir la concentració de fum i facilitar l’accés segur a l’interior. Finalment, les dotacions es van retirar al voltant de les 03.07 hores, una vegada sufocat el foc i comprovat que no quedaven focus actius. La intervenció va permetre controlar la situació en una mica més d’hora i mitja des del primer avís, limitant les conseqüències del sinistre a la inhalació de fum per part de cinc persones i als danys materials en la vivenda afectada.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.