Dos guàrdies civils salven la vida a un ancià ennuegat en un restaurant de Cullera

Un home de 86 anys va ser reanimat per dos agents de la Guàrdia Civil després de patir una greu ennuegada mentres menjava amb la seua esposa en un restaurant del municipi valencià de Cullera. L’episodi es va produir en ple servici de menjar, quan l’ancià va començar a trobar-se malament fins a perdre el coneixement.

Els agents van rebre un avís que alertava que l’home s’havia desmaiat a l’interior del local. En arribar a l’establiment es van trobar a la víctima inconscient, sense reaccionar als estímuls i sense respiració apreciable, una situació que indicava una emergència vital en la qual cada segon era decisiu.

Intervenció amb maniobra de Heimlich

Segons la informació facilitada per la Guàrdia Civil, l’ancià presentava els llavis morats, un signe de falta d’oxigen, i es trobava tombat en posició lateral, expulsant líquid i restes de menjar. Eixe quadre va portar als agents a sospitar immediatament que es tractava d’una ennuegada que estava obstruint les vies respiratòries i impedint l’entrada d’aire als pulmons.

Davant esta situació, els guàrdies civils van optar per aplicar la maniobra de Heimlich, una tècnica de primers auxilis utilitzada en casos d’obstrucció greu de les vies respiratòries. Mitjançant compressions fermes en la zona abdominal, van aconseguir que l’home expulsara de la boca partix del menjar que li bloquejava el pas de l’aire.

Després de diverses maniobres, l’ancià va aconseguir començar a respirar de nou i va recuperar progressivament la consciència, passant d’una situació de risc extrem a una fase d’estabilització inicial mentres romania sota la vigilància dels agents i el personal de l’establiment.

Una vegada recuperada la respiració espontània, l’home va ser posat en mans dels servicis mèdics d’urgència, que es van desplaçar fins al lloc. Posteriorment va ser traslladat a un centre hospitalari per a la seua completa recuperació i per a ser sotmés a les proves i observació necessàries després d’un episodi d’asfíxia per ennuegada, amb la finalitat de descartar possibles complicacions posteriors.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.