Morant reivindica a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya amb més pes valencià

Arcadi España, ministra de Ciència, Innovació i Universitats i secretària general del PSPV-PSOE, ha assegurat que els espanyols es mereixen a Arcadi España com a ministre i un Govern d’Espanya representat pels valencians, en referència a la remodelació anunciada en l’Executiu central.

Morant s’ha pronunciat després de l’anunci del president del Govern, Pedro Sánchez, de situar al ministre d’Economia, vicepresident primer del Govern, i de nomenar el fins ara secretari d’Estat de Política Territorial, Arcadi España, com a nou ministre d’Hisenda en substitució de María Jesús Montero. La dirigent socialista ha presentat este relleu com una oportunitat per a reforçar la presència valenciana en el Consell de Ministres i, al mateix temps, donar continuïtat a una línia de polítiques econòmiques i socials que, al seu juí, han beneficiat a la ciutadania en els últims anys.

Reconeixement a María Jesús Montero i a les mesures econòmiques

La ministra s’ha sumat a Sánchez en l’agraïment a María Jesús Montero, de qui ha destacat que va saber utilitzar el poder per a ajudar cada dia i protegir la ciutadania espanyola i valenciana. Morant ha subratllat que l’ex titular d’Hisenda va impulsar iniciatives clau en moments d’especial dificultat, amb decisions que, segons ha defés, han tingut un impacte directe en la vida de milions de persones.

Especialment ha recordat el paquet de 16.000 milions d’euros aprovat per a ajudar a totes les víctimes i damnificats de la dana, una mesura que ha presentat com a exemple de la manera de governar de Montero i que, segons ha recalcat, porta el seu nom pel protagonisme que va tindre en el seu disseny i aprovació. També ha valorat el nou model de finançament que considera molt beneficiós per a la Comunitat Valenciana, juntament amb la condonació del deute per als valencians i les valencianes, en entendre que corregix part del desequilibri històric que patia el territori.

Morant ha reconegut a més que estes fites també porten el nom d’Arcadi España, a qui ha felicitat públicament, després de fer-ho en privat, pel nomenament d’un valencià com a ministre d’Hisenda. Ha definit esta cartera com molt rellevant i importantíssima, en concentrar decisions que afecten tant l’estabilitat dels comptes públics com a la capacitat de l’Estat per a posar en marxa ajudes i programes de suport en moments de crisi.

La responsable de Ciència ha destacat que Arcadi España ja va demostrar com a conseller d’Hisenda que tenia tota la capacitat professional i també humana per a acostar-se als verdaders problemes dels valencians i les valencianes i tractar de solucionar-los. Al seu juí, eixa combinació de preparació tècnica i sensibilitat social és la que ara es trasllada al Ministeri d’Hisenda, amb l’expectativa que es mantinga una línia de gestió orientada a la protecció d’empreses i famílies.

Com a exemple d’eixa manera de governar, Morant ha recordat que el Congrés dels Diputats ha ratificat un reial decret de 5.000 milions d’euros aprovat pel Consell de Ministres per a ajudar a les empreses i a les persones davant l’impacte de la guerra. Ha contraposat esta resposta del Govern central amb el que descriu com a inacció del Consell presidit per Carlos Mazón, en afirmar que l’actual Executiu valencià ha fet el no-res en comparació amb els paquets d’ajuda activats pels socialistes.

En la mateixa línia, ha rememorat que durant la pandèmia Ximo Puig i Arcadi España van aprovar en la Comunitat Valenciana paquets de suport per a empresaris, treballadors, famílies i autònoms. Amb això ha volgut remarcar una continuïtat en l’estil de gestió d’Espanya, tant en l’àmbit autonòmic com ara en l’estatal, basada a canalitzar recursos públics cap als qui més patixen les conseqüències de les crisis econòmiques i socials.

Segons Morant, este tipus de decisions és precisament el que es continua necessitant en el Govern d’Espanya i, especialment, el que necessita la Comunitat Valenciana en un context d’incertesa econòmica i de tensions derivades de la guerra i de la inflació. Al seu entendre, comptar amb un ministre d’Hisenda que coneix de primera mà la realitat valenciana pot facilitar que les prioritats del territori es tinguen més en compte en l’agenda estatal.

Morant ha sostingut que hui els valencians segur que s’aniran a dormir més tranquils i més contents, al saber que compten amb un valencià al capdavant d’Hisenda que entén la pàtria com la defensa diària, des de la política, dels interessos de la ciutadania espanyola. Ha insistit que, per a ella, eixos interessos s’identifiquen amb el progrés de la vida de cada un dels ciutadans, des de la millora dels servicis públics fins a les polítiques de suport econòmic en temps difícils.

La ministra ha posat l’accent en la satisfacció immensa que, segons ha afirmat, es viu en la Federació Valenciana dels socialistes per este nomenament, i ha assenyalat que no hi havia una persona millor per a assumir la responsabilitat de gestionar les finances de l’Estat. Amb este argument, ha vinculat el perfil d’Arcadi España amb una major capacitat del Govern per a respondre a les demandes de la societat valenciana i del conjunt del país.

En la seua reflexió final, Morant ha reiterat que els valencians es mereixen un Govern d’Espanya també representat per valencians, perquè defenguen els seus interessos enfront de l’abandó que atribuïx al Consell format per PP i Vox. A partir d’este missatge, ha reclamat una veu valenciana forta en l’Executiu central que, en la seua opinió, ara queda reforçada amb l’arribada d’Arcadi España al Ministeri d’Hisenda.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.