Desarticulada una xarxa que estafava bancs amb documents falsos i retirades en salons de joc a Vinaròs i Benicarló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització criminal especialitzada en estafes bancàries mitjançant falsedat documental que actuava en diversos punts d’Espanya i que operava, entre altres localitats, a Vinaròs i Benicarló. La investigació ha permés atribuir al grup un impacte econòmic de 266.815 euros després de 484 operacions fraudulentes.

L’operació, desenvolupada per l’Equip Territorial de Policia Judicial de Vinaròs, va arrancar al març de 2025 arran d’una denúncia per irregularitats detectades en una entitat bancària. Després de mesos d’investigació, els agents van delimitar l’estructura d’un grup format per nou persones, set hòmens i dos dones, d’entre 25 i 65 anys.

Comptes oberts amb identitats falses

Segons la investigació, la xarxa captava persones perquè obriren comptes bancaris amb documentació estrangera falsificada i nòmines manipulades. Per a donar aparença de legalitat a l’operativa, fins i tot arribaven a crear empreses fictícies i contractes de treball aparentment regulars.

Amb esta documentació, els col·laboradors obrien comptes associats a targetes de crèdit amb un límit de 3.000 euros. A canvi, rebien pagaments d’entre 100 i 200 euros per cada compte obert.

Una vegada obtingudes les targetes, el presumpte capitost de l’organització les recuperava i esgotava el crèdit en menys d’un mes. Per a reduir el risc de detecció, les extraccions d’efectiu, d’entre 100 i 500 euros, es concentraven en salons recreatius de Vinaròs i Benicarló.

58 comptes i nou implicats

En total, els investigadors atribueixen a la trama l’obertura de 58 comptes bancaris. La dificultat principal de la investigació va ser que els implicats utilitzaven múltiples identitats de diferents països.

Després de diverses vigilàncies, seguiments i tasques de monitoratge, la Guàrdia Civil va obtindre proves sobre la coordinació del grup. Finalment, els agents van detindre quatre persones i van investigar i identificar altres cinc.

Una d’estes persones es troba actualment complint condemna a Romania. Als implicats se’ls atribuïxen delictes d’estafafalsedat documental i organització criminal. Les diligències ja han sigut posades a disposició del jutjat d’instrucció de Vinaròs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, tercera a Espanya en taxa de víctimes de violència masclista en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 una taxa de 92,7 dones víctimes de violència masclista per cada 10.000 habitants femenines, la tercera més alta d'Espanya, amb més de 27.700 denúncies i més de 25.500 víctimes.

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.