Anuncios

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La prova PCR realitzada pel Centre Nacional de Microbiologia a la dona que roman ingressada en un hospital d’Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu. Segons han traslladat fonts governamentals, l’anàlisi descarta de moment la presència del virus, encara que les autoritats sanitàries mantenen les mesures de precaució establides per a estos casos.

Les fonts consultades expliquen que, conforme al protocol d’actuació previst per a malalties de possible alt risc, està programada una segona prova diagnòstica una vegada transcorregudes 24 hores des de la primera. Aquesta repetició de la PCR busca confirmar el resultat inicial i reduir al mínim la possibilitat d’un fals negatiu, una cosa habitual en els procediments de vigilància quan es tracta d’infeccions poc freqüents.

Anuncios

La pacient és una dona de 32 anys que es va convertir en la primera persona ingressada a Espanya amb sospites de hantavirus. Roman hospitalitzada a l’Hospital Universitari de Sant Joan d’Alacant amb un quadre clínic descrit com a lleu, caracteritzat principalment per episodis de tos i símptomes respiratoris moderats. Estos signes van motivar la seua valoració mèdica i posterior ingrés per a monitorar de prop la seua evolució.

Aïllament i seguiment a l’hospital de Sant Joan

Fonts sanitàries assenyalen que la dona continua en la mateixa habitació d’aïllament amb pressió negativa en l’àrea de Pneumologia des de la seua arribada al centre hospitalari el divendres. Este tipus d’habitacions està dissenyat per a evitar que l’aire de l’interior isca a l’exterior, la qual cosa minimitza el risc de transmissió en cas que es confirme una infecció, i forma part de les mesures de seguretat habituals davant la sospita de malalties infeccioses.

El seguiment que se li realitza inclou controls mèdics periòdics i vigilància de qualsevol canvi en els símptomes. Encara que el quadre es manté lleu, els especialistes opten per mantindre l’ingrés fins a comptar amb la confirmació definitiva de les proves de laboratori i assegurar-se que no sorgixen complicacions. La situació permet també actuar amb rapidesa si aparegueren nous signes clínics.

La pacient residix a la Platja de Sant Joan d’Alacant i va començar a ser vigilada després de presentar símptomes lleus després de viatjar en el mateix avió del qual va ser evacuada una ciutadana holandesa. Esta passatgera havia estat prèviament a bord del creuer MV Hondius i va morir posteriorment per hantavirus, la qual cosa va activar l’alerta i els protocols de seguiment per a les persones que van compartir trajecte amb ella.

La relació entre el viatge amb avió i la posterior sospita de contagi explica la cautela de les autoritats sanitàries. Encara que la primera PCR de la dona ingressada ha sigut negativa, les proves complementàries i el manteniment de l’aïllament responen a la intenció de descartar de manera concloent qualsevol risc, tant per a la pacient com per al seu entorn més pròxim i el personal sanitari que l’atén.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.
Anuncios