Uns 70 immigrants del centre de Guardamar es concentren per a exigir agilitzar la seua regularització

Protesta en el centre d’acolliment de Guardamar del Segura

Al voltant de 70 immigrants allotjats en el centre d’acolliment situat en l’antic col·legi dels Maristes de Guardamar del Segura s’han concentrat este dilluns a les portes del recinte per a reclamar major rapidesa en el procés de regularització de la seua documentació legal a Espanya.

La protesta s’ha desenrotllat a primera hora del matí, en l’accés al centre, sense incidents significatius. En la zona s’havia desplegat un dispositiu de seguretat format per unitats de la Guàrdia Civil i de la Policia Local, que ha supervisat la concentració per a garantir que es desenrotllara amb normalitat i sense afectar el trànsit.

Este recurs d’acolliment rep des de fa mesos a persones migrants procedents de Canàries, en la seua pràctica totalitat d’origen subsaharià. Són persones traslladades a la península mentres es resol la seua situació administrativa, de manera que romanen en el centre a l’espera de la normalització de la seua estada a Espanya i de l’obtenció de la documentació que els permeta accedir a drets bàsics com treballar legalment o empadronar-se.

Perfil i situacion de les persones acollides

El nombre d’interns del centre és variable i oscil·la entre unes 80 i 320 persones adultes, en funció de les arribades i de les eixides segons avança la tramitació de cada cas. Este flux constant reflectix que es tracta d’un recurs d’acolliment temporal, en el qual els migrants romanen mentres es resol el seu expedient i es prenen decisions administratives sobre el seu futur.

Els concentrats han reclamat que s’accelere en la mesura que siga possible la tramitació dins del procés extraordinari de regularització en el qual es troben. Consideren que la lentitud dels tràmits prolonga la seua estada en el centre i retarda la seua integració, ja que sense la documentació adequada veuen limitada la seua possibilitat de trobar ocupació, accedir a formació o planificar un projecte de vida estable a Espanya.

En este procediment són assistits per l’ONG Cepain, que els acompana en la gestion dels documents i en els passos administratius necessaris. Este suport resulta clau per a persones que, en molts casos, afronten barreres idiomaticas i desconeixen el funcionament de la administracion, per la qual cosa depenen en gran manera de la intermediacion d’entitats socials per a seguir el procés.

La concentracion ha conclòs a mitjana manana sense que s’arribara a ocupar la calçada de la carretera que discorre al costat de l’accés del centre, l’antiga N-332, situada en el limite entre la pedania il·licitana de La Marina i l’acabe municipal de Guardamar del Segura. La decision de no tallar la via ha permés que la protesta es mantinguera en un format pacifique i controlat, sense generar incidències en la circulacion i centrant el missatge en la reclamacion d’una resposta administrativa mes agil.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.