Una falla de Catarroja trenca amb els rols de gènere i tindrà Faller Major

 

La Falla Plaça de la Regió de Catarroja s’ha convertit en una pionera a la comarca de l’Horta en la lluita per la igualtat, acabant amb un rol de gènere tremendament arrelat en la societat valenciana. En 2023, Erik Lozano es convertirà en el primer home a representar a la seua comissió com a Faller Major.

Així ho anunciava la Falla des de les seues xarxes socials, després de celebrar el 4 de juny la seua junta general. Una decisió que compta amb el suport de tota la família fallera de Plaça de la Regió i que confien que s’estenga a tota Catarroja.

 

El jove va ser triat sobre la base dels mateixos criteris que se segueixen a l’hora de seleccionar a la fallera major. Durant el seu regnat, que amb caràcter general serà igual que el que gaudeix qualsevol fallera major, Erik Lozano estarà acompanyat per Itzían Díaz com a Fallera Major Infantil de la Falla Plaça de la Regiò i Joan Díaz com a president infantil.

Erik procedeix d’una família fallera i ara podrà seguir els passos de la seua mare i la seua germana, els qui abans que ell van ser les màximes representants de la seua Falla.

El ja nomenat Faller Major de la Plaça de la Regió, creu que tindrà el suport de les falles i del poble de Catarroja. «Crec que serà un any normal dins de la novetat. Espere que la gent ho normalitze, perquè la meua comissió sí que ho ha normalitzat», explica en «A punt», alhora que revela que la seua indumentària serà d’home.

El jove vestirà indumentària d’home i, juntament amb la seua comissió, té la intenció de participar en tots els actes festius.

Al costat d’ell estaran el president, Javier Vázquez, la fallera major infantil, Itzíar Tomás, i el president Infantil, Joan Díaz.

No és la primera vegada que una festa valenciana acaba amb els rols de gènere establits. En el Carnestoltes de Vinaròs, fa ja diversos anys que és habitual que reines i reis lideren als seus comparses amb total normalitat. En les pròpies Falles ja va haver-hi un precedent en la comissió de Blanqueries de València en 2019, quan Guillermo del Mar va ocupar el càrrec de Faller Major.

Últimes notícies

72 anys de presó per guardar, difondre i produir vídeos pedòfils amb menors

La Audiencia de Alicante ha imposat 72 anys i mig de presó a un home per deu delictes de corrupció de menors, cinc d'agressió sexual i nou d'exhibicionisme, encara que el màxim de compliment queda fixat en 20 anys.

El Suprem absol danys i malversació a l’exalcalde de Gandia Arturo Torró en el cas Tele 7

El Tribunal Suprem ha anul·lat la condemna per malversació contra l’exalcalde de Gandia Arturo Torró i l’empresari Ricardo Manuel Faura, en el cas Tele 7, i ha absolt tots dos dels delictes pels quals havien sigut condemnats.

Un jutjat investigarà Vicent Mascarell per atribuir al PP un atac vandàlic a la seu del PSPV

El Jutjat d’Instrucció de València ha obert procediment abreujat contra el secretari d’Organització del PSPV, Vicent Mascarell, per un presumpte delicte de calúmnies en atribuir al PP un atac vandàlic a la seu socialista, posteriorment reivindicat per un grup comunista.

El sacerdot expulsat per Roma qualifica de injusta la decisió i denuncia indefensió

El sacerdot alacantí Francisco José Vegara ha qualificat d injust el decret del papa Lleó XIV que l expulsa de l estat clerical i ha denunciat que s ha quedat sense dret de defensa, en ignorar-se, segons sosté, els seus arguments doctrinals.

La Generalitat alerta que la regularització d’immigrants pot impactar en tot l’espai europeu

La Generalitat Valenciana ha demanat al Tribunal Suprem que eleve al TJUE la regularització extraordinària d’immigrants aprovada per l’Estat, en considerar que pot afectar l’espai europeu de llibertat, seguretat i justícia i que s’ha fet sense coordinació amb la Unió Europea.

El TSJCV avala les delegacions d’obres d’Edificant acordades per un Consell en funcions

El TSJCV ha rebutjat els recursos de la Generalitat que buscaven anul·lar delegacions d’obres d’Edificant aprovades en 2023, en plena etapa de Consell en funcions, i confirma que eren gestió ordinària.

48 ajuntaments de la província de València reben 400.000 € per a fer front als danys de la dana

Un total de 48 ajuntaments de la província de València han rebut 400.000 euros del fons solidari del segur per a millorar l’accessibilitat i la resposta inclusiva davant emergències després de la dana del 24 d’octubre de 2024.

Catalá dona per fet que el PP tindrà candidat autonòmic abans del 18 de juliol

María José Catalá es mostra segura que el PP oficialitzarà les candidatures autonòmiques abans del 18 de juliol, data en què es proclamaran també els candidats a alcaldia de totes les capitals de província.