Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, advertix que l’equip ha de començar amb molta més intensitat el segon partit dels quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket, després d’haver arrancat massa fluix en el primer encontre i haver-se vist obligat a remuntar en els minuts finals per a emportar-se la victòria.

En els ‘playoffs’ no pots permetre que cap rival agarre confiança. Ells van notar alguns tirs difícils. Tenen bons jugadors, així que hem de fer-ho millor en el segon partit. Definitivament hem de començar el partit amb més intensitat. El vam començar un poc massa lent, va assenyalar Key en declaracions als mitjans, incidint en la importància d’eixir concentrats des del bot inicial.

Un canvi d’intensitat per trencar la ratxa

Segons va explicar, l’equip va aconseguir generar bones opcions ofensives, encara que no sempre les va transformar. Generàrem tirs molt bons, però no els estàvem ficant. Això també forma part del joc.

Crec que el primer partit de la sèrie contra Panathinaikos va ser similar. Però en este cas, vam ser capaços de trobar la manera de guanyar, i això va ser important. Així que sí, es tracta d’aconseguir bones accions defensives i després anotar els nostres tirs, va resumir l’ala-pivot nord-americà.

Més defensa i ritme des del principi

Key va recordar que el seu estil de joc es basa sobretot en la solidesa al darrere i en córrer quan es recupera el baló, una fórmula que en el primer partit contra el Surne Bilbao Basket només van poder aplicar bé en el tram decisiu. El meu joc es basa a defensar bé i poder córrer, i això no ho vam aconseguir durant bona part del partit, va admetre, assenyalant que eixa falta de ritme inicial va permetre que el conjunt basc portara la iniciativa.

L’americà va detallar que, mentres el Bilbao encertava en atac i trobava cistelles, el Valencia Basket tenia dificultats per imposar el seu pla de partit i veia com el joc s’alentia. Aleshores ells estaven anotant cistelles i alentint el nostre atac. Però vam trobar el nostre ritme, els vam forçar algunes pèrdues de baló, vam aconseguir algunes bandejes i alguns triples. A partir d’ahí, tot va començar a millorar, va recordar.

Claus per al segon duel de quarts

El missatge de Key resumix una de les claus d’este segon duel de quarts de final: apujar el nivell d’energia des del primer minut, evitar que el Surne Bilbao Basket entre en ratxa i aprofitar el treball defensiu per a córrer i trobar punts fàcils.

Este plantejament ja va ser decisiu en altres sèries recents per al Valencia Basket i arriba en un moment clau de la temporada, en què cada possessió pot resultar decisiva per a passar d’eliminatòria.

Emocions controlades i no regalar minuts

De cara al desenllaç d’esta eliminatòria de la Lliga Endesa, la importància de controlar les emocions i de no regalar minuts també està molt present en el vestidor taronja. El segon partit, a més de condicionar el factor anímic, pot marcar el rumb definitiu de la sèrie.

Per la qual cosa la intensitat inicial que reclama Braxton Key es convertix en un element fonamental per a les aspiracions del Valencia Basket.

On seguir l’actualitat del Valencia Basket

Per a seguir l’actualitat del conjunt taronja en la competició estatal es pot consultar la secció d’esports de València Diari [/esports](https://www.valenciadiari.com/esports), així com la informació oficial sobre la Lliga Endesa en la pàgina de l’ACB (https://www.acb.com).

Últimes notícies

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.

La jutgessa de la dana anul·la la citació de Mazón com a testimoni

La magistrada que investiga la gestió de la dana del 29 d’octubre de 2024 a Catarroja deixa sense efecte la declaració testifical de Carlos Mazón després que l’Audiència de València haja admés la seua personació en la causa.

Bernabé reclama unitat contra la violència masclista: una lluita de tots

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, demana la unitat de tota la societat i de totes les institucions per a fer front a la violència masclista després de l’assassinat d’una dona a Callosa de Segura.

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.