Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

Agents de la Policia Nacional han desmantellat a Alacant, a finals de maig, un laboratori sofisticat presumptament dedicat a falsificar i distribuir documents d’identitat i de viatge cap a diversos països d’Europa, en una operació coordinada amb l’Oficina de Lucha contra la Inmigración Ilegal (OLTIM) de la Policia Nacional de França i amb el suport d’EUROPOL, que ha acabat amb un detingut considerat el principal responsable i que es troba en presó provisional.

Segons ha informat la Direcció General de la Policia en un comunicat, la intervenció s’ha saldat amb la confiscació de 795 documents falsos preparats per a la seua personalització i enviament, a més de material tècnic especialitzat, 1.500 euros en efectiu, un vehicle d’alta gamma i quatre telèfons mòbils. Paral·lelament, s’ha sol·licitat el bloqueig de tres comptes bancaris vinculats a l’activitat investigada, amb l’objectiu de tallar també el benefici econòmic d’esta trama.

Investigació iniciada per un avís de França

La investigació va començar el setembre passat a través dels canals de cooperació policial internacional, quan les autoritats franceses van detectar indicis de l’existència a Espanya d’una infraestructura estable dedicada a la falsificació documental. Eixos indicis apuntaven que des del nostre país es podrien estar generant i enviant documents fraudulents cap a altres estats europeus.

A partir d’eixa alerta, els investigadors de la Policia Nacional van centrar els seus esforços en localitzar el possible centre d’operacions. Les primeres diligències van permetre situar a Alacant la persona que presumptament s’encarregava tant d’elaborar com de distribuir els documents falsos. Des d’esta ciutat es feien els enviaments postals, la qual cosa facilitava que les remeses arribaren de forma discreta a destinataris repartits per diferents països.

Els agents també van comprovar que els documents falsificats es venien a través d’una pàgina web, des d’on es gestionava la comercialització i la distribució. Este canal en línia permetia arribar a més clients, oferir informació dels productes i coordinar els enviaments sense contacte directe, la qual cosa dificultava la detecció de la trama per part de les autoritats.

Documents falsos per fins a 400 euros la unitat

La investigació va revelar que el catàleg de documents oferts incloïa cartes d’identitat de diversos països europeus, entre elles el Document Nacional de Identidad espanyol. Els preus podien arribar als 400 euros per document, en funció del tipus de documentació i del nivell de personalització requerit, una quantitat que evidenciava el negoci il·lícit que generava esta activitat.

A finals de maig, els agents de la Policia Nacional van practicar dues entrades i registres a Alacant: una en el domicili del principal investigat i una altra en un immoble utilitzat com a laboratori per a confeccionar la documentació falsificada. En estos registres es van arreplegar proves materials que confirmen, segons la policia, el grau de dedicació i organització de la trama.

En total, es van intervindre 795 documents falsos, principalment cartes d’identitat europees, etiquetes de visats Schengen i altres documents ja preparats per a ser personalitzats i posteriorment distribuïts. A més, es va incautar tot l’equipament fotogràfic, informàtic i tècnic utilitzat per a la falsificació, així com diferents materials necessaris per a la confecció i enviament dels documents, des de suports físics fins a consumibles.

Segons la Direcció General de la Policia, la investigació ha permés constatar que l’activitat funcionava amb un elevat grau de professionalització. No es tractava d’una falsificació ocasional, sinó d’un sistema de comercialització i distribució estructurat, sostingut en ferramentes de màrqueting orientades a captar clients i a consolidar una cartera estable de demandants de documentació falsa.

Detingut en presó provisional i impuls europeu

El detingut es troba actualment en presó provisional a Espanya, mentre seguixen les investigacions per a delimitar totes les responsabilitats i possibles connexions internacionals. Sobre ell pesa, a més, una Ordre Europea de Detenció i Entrega sol·licitada per les autoritats franceses, que consideren que la seua activitat ha pogut tindre impacte en diversos països de la Unió Europea.

Esta operació s’emmarca en les actuacions contra les xarxes dedicades a la falsificació documental i al tràfic irregular de persones, àmbits en què la cooperació policial internacional i el suport d’organismes com EUROPOL són claus per a localitzar laboratoris, detindre responsables i protegir la seguretat documental a escala europea. Per a conéixer altres actuacions similars, es pot consultar la secció de [successos](/successos) de València Diari.

Per la seua banda, EUROPOL oferis informació actualitzada sobre operacions conjuntes i lluita contra el crim organitzat en el seu portal oficial: https://www.europol.europa.eu

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.