Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir l’origen del cadàver localitzat este dilluns en la mar, a la platja de la Sal, al nord del terme municipal de Torrevieja (Alacant), després que dos practicants de ‘paddle surf’ han trobat el cos sense vida i que una de les principals hipòtesis siga que procedixca d’una patera amb persones migrants que haja naufragat.

Segons ha informat l’Ajuntament de Torrevieja en la seua conta d’emergències en Facebook, els fets han tingut lloc durant la vesprada d’este dilluns en una zona pròxima al canal de La Mata, al nord del municipi, quan les dos persones que practicaven esport en l’aigua han vist un cos flotant.

Desplaçament dels efectius i inici de la investigació

Les mateixes fonts han detallat que els practicants de ‘paddle surf’ han alertat els servicis d’emergència en adonar-se que el cos no mostrava signes de vida, fet que ha permés activar prompte el dispositiu de seguretat en la zona.

Fins al punt on s’ha localitzat el cadàver s’han desplaçat efectius de la Guàrdia Civil, que han assumit les primeres diligències i han iniciat la investigació per a aclarir què ha passat i identificar la persona morta, segons les mateixes fonts municipals.

L’institut armat ha confirmat que el cos s’ha trobat concretament en la platja de la Sal, en la zona de La Mata del municipi de Torrevieja, un arenal situat al sector nord del terme, on la presència de banyistes i esportistes aquàtics és habitual.

El cas ha passat a mans de l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil, que s’ha fet càrrec de totes les diligències, tant tècniques com documentals, per a tractar d’esbrinar la identitat de la víctima i reconstruir les últimes hores abans de la seua mort.

Hipòtesi d’una patera naufragada

Segons han assenyalat les mateixes fonts, el cos no presenta signes de violència apreciables, fet que ha orientat les primeres indagacions cap a altres possibilitats diferents d’una agressió directa.

En este context, una de les principals línies d’investigació amb què treballa la Guàrdia Civil és que el cadàver puga procedir d’alguna embarcació ocupada per migrants que haja naufragat en alta mar.

Esta hipòtesi es considera rellevant perquè el cos ha aparegut en una zona oberta al Mediterrani, on és possible que els corrents hagen arrossegat un cos durant hores o dies fins a la costa, encara que de moment no s’ha confirmat cap naufragi concret relacionat amb este cas.

Els agents hauran d’arreplegar ara totes les dades possibles sobre desaparicions recents en la mar, així com sobre moviments d’embarcacions irregulars en dies previs, per a contrastar-les amb la informació que aporte l’examen del cadàver.

L’autòpsia que se li practique a la persona morta serà clau per a determinar les causes exactes de la defunció i ajudar a confirmar o descartar la connexió amb una patera, extrem que la Guàrdia Civil encara no ha pogut ratificar.

Últimes notícies

Pérez Llorca carrega contra el Govern central per finançar trasvasaments a Marroc i negar-los a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca denuncia que el Govern d’Espanya bloqueja trasvasaments a la Comunitat Valenciana per motius mediambientals mentres finança projectes similars a Marroc, al qual qualifica de gran competidor agrícola.

Pérez Llorca dona per feta la suspensió de militància de Bellver en el PP després de l’Azud

Pérez Llorca ha demanat al PP que aplique els estatuts amb Jorge Bellver, investigat en el cas Azud, i considera lògic suspendre’l de militància mentre continua al càrrec de director general de Transparència.

Les empreses podran agilitzar des d’esta setmana els expedients d’Energia a la Comunitat

Les Entitats Col·laboradores de Certificació podran intervindre des d’esta setmana en la tramitació d’expedients d’Energia. El nou sistema busca reduir burocràcia i accelerar els projectes elèctrics i renovables.

Pérez Llorca defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per incomplir les normes de soroll

El Festival de Les Arts s'ha cancel·lat este dissabte a València després de superar els decibels permesos. Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha complit les resolucions judicials i les regles fixades.

Així et pot afectar la nova jornada de vaga en Metrovalencia i el TRAM d’Alacant

La vaga convocada pel sindicat SEMAF viu este dimarts una nova jornada de parades en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb un 75 % de servicis mínims i sense incidències destacades.

El nou pla d’Educació arreplega propostes de tots els sindicats per a rebaixar la conflictivitat

La Conselleria d’Educació ha elaborat un nou document amb aportacions de tots els sindicats per a intentar rebaixar la conflictivitat en la cinquena setmana de vaga indefinida del professorat i confia a tancar acords en la reunió d’este dijous.

Pérez Llorca anima a mantindre el diàleg per a posar fi a la vaga del professorat

Juanfran Pérez Llorca destaca el diàleg en la Mesa d'Educació en plena vaga indefinida del professorat i anima totes les parts a mantindre la negociació per a transformar el sistema educatiu valencià.

Expulsen cinc anys d’Espanya un home per matar el gat de la seua parella a Torrevieja

Un jutjat d’Orihuela ha condemnat un home de 29 anys a cinc anys d’expulsió d’Espanya per matar al carrer el gat de la seua parella a Torrevieja. Els fets s’han considerat violència vicària i maltractament animal, i l’home serà traslladat a Colòmbia, el seu país d’origen.