Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual, comesos durant una dècada contra més de vint víctimes menors de 16 anys, després d’intervindre-li més de 200 dispositius amb capacitat per a guardar milers d’imatges i vídeos pedòfils.

Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, l’home actuava com a ciberpederasta i utilitzava tècniques de ‘grooming’, és a dir, es feia passar per un menor d’edat per a guanyar-se la confiança de xiquets i adolescents i que li enviaren imatges íntimes.

Este sistema combinava l’engany i la manipulació emocional per a aconseguir la seua explotació sexual infantil. Les víctimes eren especialment vulnerables i, en molts casos, tenien edats molt inferiors als 16 anys.

Més de 20 víctimes identificades

Els agents responsables de l’operació, batejada com a ‘Achillea’, han aconseguit identificar fins ara més de 20 víctimes menors. Algunes tenien tan sols huit anys. Les víctimes s’han localitzat en diferents punts del territori espanyol i també en diversos països estrangers.

La investigació va començar a partir de la denúncia presentada en 2024 per una víctima resident a l’illa de Gran Canària. Esta denúncia va permetre descobrir un patró d’actuació que, segons els investigadors, s’ha mantingut durant més de deu anys.

En les primeres diligències, els agents van registrar el domicili de l’acusat. En eixa vivenda van intervindre una gran quantitat de dispositius d’emmagatzematge amb capacitat per a guardar fins a 18.000 gigabytes d’informació.

L’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Santa María de Guía va iniciar l’anàlisi dels més de 200 dispositius de dades comissats. Entre ells hi havia telèfons mòbils, discos durs externs, ordinadors i pen drives.

En estos suports els investigadors van localitzar una gran quantitat de arxius de vídeo i d’imatges de contingut pedòfil. A partir de l’estudi detallat de la informació, els agents han pogut identificar, de moment, més de 20 víctimes menors de 16 anys.

Com actuava el ciberpederasta

Segons les investigacions, el ciberpederasta es va dedicar durant més d’una dècada a contactar amb menors a través d’aplicacions de missatgeria i de xarxes socials. Adaptava el seu discurs a cada víctima per a guanyar-se la seua confiança.

L’home es feia passar per un menor d’edat anomenat Juan. D’esta manera aconseguia que les víctimes baixaren la guàrdia i el consideraren un igual.

Després d’un temps de conversa i de manipulació emocional continuada, l’investigat arribava fins i tot a fer-se passar per ‘nòvio’ d’alguna de les menors. Així aconseguia una relació aparentment afectiva i més íntima.

Una volta establit este vincle, l’acusat convencia les xiquetes perquè es gravaren o es feren fotografies realitzant actes de caràcter sexual. Després els demanava que li enviaren eixos arxius a través d’internet.

Segons les mateixes fonts, l’home guardava després estos fitxers pedòfils per al seu consum sexual. A més, els organitzava com una col·lecció privada, classificada en els diferents dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Com a resultat final de les perquisicions, els agents han detingut l’autor, un home natural d’Alacant. La Secció Civil i d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Santa María de Guía ha decretat el seu ingrés en presó, comunicada i sense fiança.

Consells per a prevenir el ‘grooming’

Davant de casos com este, la Guàrdia Civil recomana mantindre els perfils de xarxes socials tancats i no acceptar sol·licituds de persones desconegudes, encara que tinguen amics en comú.

L’institut armat també aconsella evitar publicar dades sensibles en espais públics d’internet, com ara la ubicació, el nom del col·legi o els números de telèfon. Estes dades poden facilitar que un depredador localitze i identifique menors.

A més, la Guàrdia Civil suggereix una supervisió parental de les activitats ‘online’ dels fills i filles. Recomanen revisar de manera discreta l’ús que fan de les xarxes i de les aplicacions de missatgeria.

Finalment, insistixen en la importància de mantindre una comunicació oberta en la família. Els pares han de generar un clima de confiança perquè el menor se senta segur si alguna situació en línia li incomoda o el fa sentir amenaçat.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.