La jutgessa de la DANA citarà alcaldes, alts càrrecs i bombers forestals com a testimonis

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en què van morir 230 persones, ha programat entre el 14 de setembre i l’1 d’octubre la declaració de deu testimonis, entre els quals hi ha alcaldes, diputats provincials, alts càrrecs del Consell i bombers forestals.

Segons han informat fonts judicials, estes noves compareixences s’emmarquen en la instrucció oberta arran de l’episodi de gota freda que va provocar greus danys materials i un gran nombre de víctimes mortals. La magistrada busca aclarir com es va gestionar aquella emergència i quines decisions van prendre les diferents administracions implicades.

Calendari de declaracions

El 14 de setembre han sigut citats dos bombers forestals de les unitats d’Alzira i Buñol. La jutgessa vol conéixer de primera mà com van actuar estos equips sobre el terreny durant la DANA i quins avisos o ordres van rebre dels seus responsables.

El 17 de setembre compareixerà de nou el diputat de Bombers, Avelino Mascarell. La seua nova citació pretén aclarir aspectes que, segons la instrucció, han quedat pendents després de la seua primera declaració. Eixe mateix dia està prevista també la compareixença de l’exdirectora general de Prevención de Incendios Forestales, Rosa Tourís, perquè detalle el paper del seu departament en la gestió prèvia i durant l’episodi de pluges intenses.

El calendari continua el 21 de setembre amb la declaració d’un empleat de la Confederación Hidrográfica del Júcar. La seua intervenció és clau per a entendre quina informació hidrològica es va manejar aquells dies i com es va traslladar a la resta d’organismes responsables.

Responsables del Consell i alcaldes afectats

Per al 23 de setembre la jutgessa ha citat el secretari autonòmic d’Infraestructures i Transports, Javier Sendra. En la seua declaració haurà d’explicar quines mesures de prevenció i resposta va activar la seua àrea, especialment pel que fa a carreteres, transports i infraestructures bàsiques.

El 24 de setembre està prevista la compareixença de l’alcalde de Riba-roja, Roberto Raga. La seua declaració servirà per a concretar com va viure el municipi este episodi de pluges i quines decisions es van prendre des de l’ajuntament davant el risc per a la població.

El 30 de setembre declararà l’alcalde de Pedralba, Andoni León, també citat com a testimoni. La jutgessa vol conéixer el detall de les actuacions municipals i la coordinació amb la resta d’administracions en un context de fortes precipitacions.

Finalment, l’1 d’octubre compareixeran el subjefe de la unitat de bombers forestals de Buñol i un altre agent d’este mateix destacament. Tots dos hauran d’explicar els dispositius desplegats durant la DANA i la informació que van rebre abans i durant l’emergència.

Amb este bloc de deu declaracions, la instrucció de la causa continua avançant per a determinar possibles responsabilitats en la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024, una de les pitjors tragèdies recents associades a un episodi de pluges intenses a la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap de València, ha obligat a desallotjar 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat, coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous al matí.

Desallotgen 80 veïns per un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns de dos blocs per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense ferits, i s’investiga si ha sigut intencionat.

Vuitanta veïns desallotjats per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, a Benicalap, ha forçat el desallotjament preventiu de 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense ferits. La Policia investiga si el foc ha sigut intencionat coincidint amb un desnonament judicial previst per a este dijous.