El Valencia Basket ja coneix la data del seu debut oficial en la Supercopa de Badalona

El Valencia Basket iniciarà la temporada 2026-2027 el dissabte 19 de setembre, amb una de les semifinals de la Supercopa de Badalona, en la qual s’enfrontarà a l’Asisa Joventut, equip amfitrió, o al Barça, que completa el segon bombo del sorteig.

El sorteig dels emparellaments tindrà lloc el pròxim 21 de juliol a Badalona. El Valencia Basket quedarà ubicat en el primer bombo junt amb el Kosner Baskonia, com a campions de la Lliga Endesa i de la Copa del Rei, respectivament.

Un inici 86 dies després del títol de Lliga

El debut en la Supercopa arribarà 86 dies després que el conjunt taronja tancara el 24 de juny la passada campanya. Ho va fer amb la conquista del títol de la Lliga Endesa, en el quart partit de la final davant el Barça.

En l’inici de la temporada anterior, el Valencia Basket també havia guanyat la Supercopa. Per tant, l’equip afrontarà la cita de Badalona amb el repte d’intentar revalidar aquell èxit recent com a vigent campió de Lliga.

Segons ha detallat el calendari de dates fet públic este dimecres per l’ACB, la Lliga arrancarà el cap de setmana del 26 i 27 de setembre. Estes jornades marcaran l’inici del camí en la defensa del títol per part del club valencià.

Condicionants de la pretemporada i Eurolliga

Si, com és habitual, l’Eurolliga comença més tard, la seua data d’inici fixarà l’inici de la pretemporada. D’acord amb el conveni col·lectiu signat amb el sindicat de jugadors, els equips que disputen alhora l’ACB i l’Eurolliga, com el Valencia Basket, poden començar oficialment la pretemporada 35 dies abans.

Això situaria l’inici dels entrenaments oficials el 22 d’agost. Abans d’esta data, els entrenaments previs que organitzen els clubs tenen caràcter voluntari per als jugadors, segons arreplega l’acord vigent.

Pel que fa al desenvolupament de la Lliga, hi haurà jornada de la fase regular, la setzena, els dies 2 i 3 de gener. La jornada anterior, la quinzena, es dividirà entre el 29 i 30 de desembre i el 4 i 8 de gener, fet que concentrarà partits al voltant de les festes de Nadal.

La primera volta del campionat, que determinarà quins set equips acompanyen el Valencia Basket en la Copa del Rei, finalitzarà el 9 o el 10 de gener. Així, la classificació en eixa data serà clau per a saber quins conjunts es garantixen la seua presència en el torneig del K.O.

La Copa del Rei tornarà a València

L’ACB també ha confirmat que la Copa del Rei es tornarà a disputar a València. El torneig se celebrarà al Roig Arena entre el 18 i el 21 de febrer de 2027, cosa que convertirà de nou la ciutat en l’epicentre del bàsquet estatal durant quatre dies.

A més, s’ha anunciat que la fase regular de la Lliga ACB finalitzarà, en principi, el cap de setmana del 21 al 23 de maig. Després arribarà el play-off pel títol, en el qual el Valencia Basket intentarà tornar a lluitar pel campionat.

L’últim partit de la final està previst, com a data límit, per al 29 de juny. D’esta manera, la temporada 2026-2027 tornarà a estendre’s fins a l’inici de l’estiu, amb un calendari intens per als equips implicats en totes les competicions.

Últimes notícies

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.

Schinocca defensa la inversió de més de 20 milions en fitxatges de l’Elx

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha invertit més de 20 milions en el mercat estival i demana unitat a una afició preocupada per les eixides de jugadors importants.