El primer any del València Basket al Roig Arena dobla l’assistència i penja el cartell de complet

El València Basket ha tancat la seua primera temporada al Roig Arena amb una mitjana de 12.445 espectadors en els partits del primer equip masculí, una xifra que pràcticament dobla la de la passada campanya a la Fonteta, i ha aconseguit el primer ple absolut del pavelló, amb 15.600 aficionats, en el cinqué encontre dels quarts de final de l’Eurolliga contra el Panathinaikos.

Després de quasi 40 anys jugant a la Fonteta, que en l’estiu de 2025 tenia un aforament per a 8.081 persones, el club ha estrenat este curs el Roig Arena. Es tracta d’un edifici multiusos promogut i costejat pel màxim accionista, Juan Roig, en una parcel·la de titularitat municipal. El canvi ha suposat un salt de capacitat i d’atractiu per al públic taronja.

Al llarg d’esta temporada, el primer equip masculí ha disputat 43 partits com a local amb públic al Roig Arena. En total, s’han arreplegat 535.143 espectadors en estos encontres. En la campanya 24-25, encara a la Fonteta, van ser 202.198 assistents en 33 partits davant la seua afició, en una temporada en què l’equip va disputar l’Eurocopa i no l’Eurolliga.

L’augment brut d’assistents ha sigut del 165 %. A més, l’afluència mitjana ha passat de 6.127 espectadors en la Fonteta als 12.445 actuals. Açò suposa un increment del 103 %, és a dir, s’ha doblat la presència de seguidors en cada partit com a local.

La instal·lació, que per a partits de bàsquet pot albergar 15.600 persones, ha tingut una ocupació mitjana del 80 %. Este percentatge indica que, en general, el pavelló ha presentat un aspecte molt notable durant tota la temporada.

A més dels 43 encontres com a local amb públic, el València Basket ha jugat tres partits més al Roig Arena. El primer va ser contra el Hapoel Tel Aviv, en octubre, però es va disputar a porta tancada per motius de seguretat. Els altres dos van ser els partits que va jugar en la Copa del Rei, al febrer, en què la pista tenia la consideració de neutral.

Eurolliga amb ple absolut i debut en la Final a Quatre

En l’Eurolliga, el conjunt dirigit per Pedro Martínez ha jugat 21 partits a casa oberts al públic. A estos encontres han assistit 265.869 espectadors, amb una mitjana de 12.660 aficionats per partit. Estes xifres confirmen que la màxima competició europea ha sigut un dels grans reclams de la temporada al Roig Arena.

El 13 de maig de 2026, el pavelló va registrar el seu primer ple en ‘modo bàsquet’. Va ser en el triomf per 81-64 del València Basket davant el Panathinaikos. Eixa victòria va permetre a l’equip classificar-se per a la seua primera ‘Final a Quatre’ de l’Eurolliga, un pas històric per a l’entitat.

La pitjor entrada en un partit d’Eurolliga van ser els 7.994 aficionats que van acudir a l’encontre davant el Maccabi Tel Aviv. El club va decidir disputar aquell partit amb públic tot i la recomanació de la Delegació del Govern de fer-lo a porta tancada. Només van poder accedir al pavelló els abonats, que tampoc podien cedir els seus abonaments, i no es van posar entrades a la venda.

En l’ACB, competició que el València Basket ha conquerit per segona vegada en la seua història, l’equip ha jugat 22 encontres com a local. A estos partits han acudit 269.274 aficionats, la qual cosa suposa una mitjana de 12.239 espectadors per encontre. És, amb molta diferència, la millor xifra de la lliga, en què el promig general se situa al voltant dels set mil espectadors per partit.

La millor entrada en ACB al Roig Arena ha sigut de 15.068 espectadors. Es va donar en un encontre de la fase regular davant el Real Madrid, el 25 d’abril. La més baixa s’ha registrat en el partit contra el Breogán, el 5 del mateix mes, amb 9.332 persones en les grades.

El primer equip femení del València Basket també ha jugat esta temporada els seus partits al Roig Arena. En l’últim encontre de la campanya, el segon de la final de la Liga Femenina davant el Casademont Zaragoza, es van donar cita 7.647 aficionats. Esta xifra ha marcat un nou rècord d’assistència del club com a local en partits del conjunt femení.

Fins ara, el millor registre eren els 7.573 espectadors que van omplir la Fonteta en 2024 en la final de la mateixa competició. El nou pavelló ha permés superar eixa marca i consolidar un ambient encara més multitudinari també en els partits de l’equip femení.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.