Detinguts 17 joves per assaltar dones majors i robar-los les joies a la Marina Baixa

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones, d’entre 17 i 31 anys, acusades d’assaltar dones d’edat avançada per robar-los les joies a Altea, l’Alfàs del Pi i altres municipis de la Marina Baixa, on presumptament les agredien i els causaven lesions en la majoria dels casos.

Segons ha informat l’institut armat, a este grup se li atribuïxen divuit robatoris amb violència i tres furts comesos en diferents localitats de la comarca alacantina, amb un patró d’actuació repetit i planificat.

La investigació forma part de l’operació Kilada, que s’ha iniciat el mes de febrer passat arran de diverses denúncies de dones majors. Estes víctimes han assegurat que havien sigut assaltades quan entraven al portal de les seues vivendes, moment en què eren abordades per un o diversos individus que els arrabassaven les joies després d’un forcejament.

Segons les primeres investigacions, els suposats integrants de la banda seleccionaven les víctimes mentre passejaven pels passejos marítims d’Altea o de l’Alfàs del Pi, o bé quan estaven assegudes en terrasses de la zona. Després, les seguien discretament fins als seus domicilis i esperaven que accediren al portal per cometre el robatori, aprofitant que no hi haguera testimonis.

En un dels fets investigats, un dels sospitosos fins i tot va arribar a entrar a l’interior de la vivenda d’una de les víctimes. Segons les diligències, allí hauria mantingut un forcejament amb la dona abans d’aconseguir sostraure-li un collar d’or.

Operació Kilada: detencions i registre

Els agents han identificat la majoria dels presumptes membres del grup criminal i han practicat un registre en una casa d’Altea. En este immoble han detingut inicialment quinze persones relacionades amb els assalts.

Posteriorment, la Guàrdia Civil ha arrestat altres dos sospitosos a Altea i Benidorm, fins a elevar a disset el nombre total de detinguts per la seua presumpta participació en estos robatoris violents a dones majors.

Durant el registre a l’habitatge d’Altea, els agents han intervingut 15 grams de cocaïna i 21 grams de resina d’haixix. També han trobat una trentena de pots d’òxid nitrós, ferramentes per a la preparació i distribució de droga, diverses joies que es consideren sostretes, diners en efectiu, quatre patinets elèctrics i quinze telèfons mòbils d’alta gamma.

Les investigacions continuen obertes per determinar si hi ha més víctimes i per aclarir l’abast real de l’activitat d’este grup a la Marina Baixa, una zona amb gran afluència de veïns i turistes, especialment en mesos d’estiu.

Últimes notícies

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.

Sangare i Affengruber tornaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF

Buba Sangare i David Affengruber s’incorporaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF, amb proves físiques prèvies, després de les seues cites internacionals.

València Basket s’enfrontarà al Barça en les semifinals de la Supercopa Endesa de Badalona

València Basket s’enfrontarà al Barça i el Kosner Baskonia jugarà contra l’Asisa Joventut en les semifinals de la Supercopa Endesa, que se celebraran el 19 i 20 de setembre al Palau Olímpic de Badalona.

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.